گرما دوباره در اصفهان اوج می‌گیرد

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به افزایش دمای هوا طی اواخر هفته بین دو تا چهار درجه در سطح استان گفت: از امروز تا دوشنبه هفته آینده در نیمه شرقی، مناطقی از شمال استان و نواحی مرکزی و جنوبی نیز کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز در بیشتر مناطق استان آسمان به صورت صاف تا قسمتی ابری در ساعات بعدازظهر و اوایل شب گاهی با وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در مناطق مرکزی، نیمه شرقی و شمالی استان احتمال تندباد و طوفان‌های لحظه‌ای وجود دارد که سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا خواهد شد.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان ادامه داد: طی روزهای چهارشنبه تا دوشنبه هفته آینده در نیمه شرقی، مناطقی از شمال استان و نواحی مرکزی و جنوبی نیز کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس پیاده‌سازی آئین‌نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۳ قانون هوای پاک، پیش‌بینی شرایط جوی از لحاظ پایداری امروز وضعیت جوی نسبتاً ناپایدار و هوا صاف تا کمی ابری، گاهی طوفان، گردوخاک و هوای آلوده پیش‌بینی شده است و سرعت باد بین ۹ تا ۱۱ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

امینی با اشاره به هشدار هواشناسی سطح نارنجی با توصیف سامانه نفوذ توده گردوخاک در استان اصفهان، گفت: فعالیت این سامانه از اواخر روز دوشنبه آغاز و تا اوایل روز جمعه _سی‌ام تیرماه_ با وزش باد شدید، وقوع طوفان لحظه‌ای، فعال شدن کانون گردوخاک داخلی در مناطق شرقی و شمالی استان و کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود.

وی اظهار کرد: طی این مدت با نفوذ توده گردوخاک، شهرستان‌های خوروبیابانک، انارک، چوپانان، نائین، اردستان، ورزنه، زواره، مهاباد، اصفهان، دولت‌آباد، شرق اصفهان، فرودگاه، آران و بیدگل، بادرود، کاشان، نجف‌آباد، زرین‌شهر، مبارکه، کبوترآباد، مورچه‌خورت و شهرضا مستعد فعالیت سامانه خواهد بود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان افزود: وزش باد شدید در مناطق شرقی و شمالی استان و خیزش گردوخاک، افزایش شاخص آلودگی و کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید از اثرات مخاطرات فعالیت نفوذ توده مذکور است که سبب احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و احتمال اختلال در تردد در نیمه شمالی و شرقی استان و محورهای مواصلاتی با استان‌های قم، سمنان و یزد خواهد شد.

وی تصریح کرد: اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز به ویژه برای افراد آسیب‌پذیر، استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی، پارک نکردن خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره توصیه می‌شود.

امینی با بیان اینکه دما در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد و از روز پنجشنبه تا جمعه بین دو تا چهار درجه در سطح استان افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۴۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۴۴ درجه سانتی‌گراد و بوئین‌میاندشت با کمینه دمای هشت درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 674470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لیلا IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    0 0
    این خانم امینی دیروز فرمودن که دمای مناطق شمالی استان طی فردا ( که همون امروز باشه ) دو تا سه درجه کاهش پیدا میکنه درصورتی کلی هم گرمتر شد،، اونوقت امروز میگه هوا گرم میشه 😏😏😏