لزوم هم‌قدمی شورا با عاشقان سیدالشهدا(ع) / برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در چهارباغ عباسی

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در گوشه و کنار شهر برای سیاه‌پوش کردن نقاط مختلف اقدام شده است و کاری که شورای اسلامی شهر باید انجام دهد، همراهی و هم‌قدمی با عاشقان حسینی است.

احمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اصفهان شهری است که سابقه تاریخی و تمدن آن، متناظر با مسائل دینی و مذهبی و ولایت، بی‌نظیر است و آثار و ارزشمندی‌های آن که به برکت خون شهدا بوده، روز به روز در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه در زمان شادی و سالروز ولادت‌ها و سوگواری‌ها همچون ایام محرم و صفر اتفاقات خوبی در اصفهان به وقوع می‌پیوندد، افزود: در ایام دهه ولایت و امامت به‌ویژه عید غدیر، رشد حدود ۴۰ درصدی استقبال شهروندان از ویژه‌برنامه‌های این عید بزرگ اتفاق افتاد و زبانزد خاص و عام بود که نسبت به تهران کمتر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در تهران اعلام شد که یک جشن ۱۰ کیلومتری اجرا می‌شود، در حالی که اگر جشن‌های محله‌ای و منطقه‌ای با همکاری شهرداری و هیئت‌های مذهبی که در اصفهان برگزار شد را با پایتخت مقایسه کنیم، می‌بینیم اقدامات نصف‌جهان بهتر و بیشتر بوده است که نمونه‌ای از آن جنب پل خواجو برگزار شد و هر شب حدود ۵۰ هزار نفر از این موکب استفاده کردند.

وی با بیان اینکه هر جا که فعالیت‌ها مردمی بوده، مراسم با شرایط بهتری برگزار شده است، افزود: طی هفته جاری در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، از تعدادی احیاگران غدیر تجلیل شد.

شریعتی تاکید کرد: در دهه اول محرم قرار داریم و تاسوعا و عاشورای حسینی در پیش است و ساماندهی هیئت‌های مذهبی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی در حال انجام است و هیئت‌های هر منطقه شهر، با محوریت معاونت فرهنگی مناطق پانزده‌گانه، دعوت شدند تا از این ظرفیت مردمی استفاده شود.

وی با بیان اینکه مراسم شیرخوارگان حسینی در چهارباغ عباسی برگزار خواهد شد، اضافه کرد: با توجه به جلسه برگزار شده، ویژه‌برنامه‌ای عصر روز عاشورا در میدان امام حسین (ع) اصفهان با همکاری هیئت‌های مذهبی و حضور شهروندان برگزار خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: در گوشه و کنار شهر برای سیاه‌پوش کردن نقاط مختلف اقدام شده است و کاری که شورای اسلامی شهر باید انجام دهد، همراهی و هم‌قدمی با عاشقان حسینی است.

کد خبر 674441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.