۵۰۰ خانواده اصفهانی پسماند صفر دارند / امسال بیش از ۱۰۰۰ پروژه عمرانی در شهر اجرا می‌شود

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰۰ خانواده پسماند صفر دارند، گفت: این خانواده‌ها در واقع پسماند خود را به مواد آلی تبدیل و در منزل استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده در نشست صمیمانه پرسش و پاسخ با اهالی سپاهان‌شهر در مسجد صاحب‌الزمان (عج) اظهار کرد: سه ماه قبل در حضور شما شهروندان این شهرک بودیم و مسائلی مطرح شد که توضیحات اقدامات را ارائه می‌کنیم.

وی افزود: سعی کردیم مشکلات را تا حد امکان رفع کنیم و به مواردی که قابل رفع نبود نیز اشاره خواهیم کرد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: معتقدم سازمان زیباسازی برای تغییر نمای نقاطی که شعارنویسی می‌شود، باید پس از دریافت رضایت مالکان، پروژه عملیاتی جمع‌وجود را در نظر گیرد.

وی گفت: با توجه به اینکه یکی از مشکلات شهروندان سپاهان‌شهر در حوزه حمل‌ونقل بود، فکر می‌کنم ساکنان این محله می‌توانند از خدمات جدید حمل‌ونقلی همچون سامانه "به‌همراه" استفاده کنند.

قاسم‌زاده تاکید کرد: استفاده از سامانه به‌همراه به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های جدید حوزه حمل‌ونقل محسوب و حمل‌ونقل شناور نامیده می‌شود؛ بیشتر پیک مسافران حمل‌ونقل عمومی را می‌بینیم اما گاهی اتوبوس با دو یا سه مسافر حرکت می‌کند.

دانش استفاده از نرم‌افزارهای حمل‌ونقلی باید در شهروندان تقویت شود

وی با بیان اینکه با استفاده از این سامانه از شب قبل، مبدا و مقصد را همراه با تعداد مسافران ثبت می‌کنید و روز سفر در مبدا، سوار اتوبوس خواهید شد، اضافه کرد: این کار شیوه نوینی است که اگر شهروندان دانش استفاده از نرم‌افزارها را در خود تقویت کنند، به تعالی حمل‌ونقل عمومی و صرفه‌جویی در مصارف کمک می‌کنند و این موارد روش‌های نوین حمل‌ونقل عمومی است که حمل‌ونقل شناور محسوب می‌شود.

شهردار اصفهان با اشاره به اجرایی شدن بند (ت) تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ کشور تصریح کرد: کسانی که تا پایان سال ۱۴۰۰ حکم تخریب از کمیسیون ماده ۱۰۰ دریافت کرده‌اند و سایر شرایط را دارند، می‌توانند پس از ورود به سامانه "اصفهان من"، روی گزینه تبصره ۶ کلیک و اطلاع خود را ثبت کنند که در صورت رعایت ضوابط همچون نداشتن شاکی خصوصی، می‌توانند مبلغ جریمه در نظر گرفته شده را بپردازند.

وی اضافه کرد: دولت یک‌بار این موضوع را برای ۹ ماه در سال جاری در نظر گرفت و مهلت استفاده از این تبصره نیز تا پایان تیرماه سال جاری است، البته امکان تمدید آن نیز وجود دارد.

قاسم‌زاده با بیان اینکه تأمین روشنایی معابر بر عهده شرکت توزیع برق و پارک‌ها بر عهده شهرداری است، گفت: گاهی به دلیل کمبود برق، چراغ‌ها یکی در میان خاموش شده است و گاهی فراموش می‌شود پس از آن زمان سایر چراغ‌ها روشن شود که شهرداری نیز از این شرکت مطالبه می‌کند.

تخصیص اعتبار لازم برای آسفالت معابر سپاهان‌شهر

وی با اشاره به وضعیت آسفالت معابر سپاهان‌شهر اضافه کرد: بخشی از آسفالت ناهموار شهر، به دلیل حفاری شرکت‌های خدمات‌رسان است که این شرکت‌ها موظف به ترمیم آن هستند.

شهردار اصفهان اضافه کرد: برای آسفالت معابر بودجه خوبی در نظر گرفته شده است و برای اصلاح بودجه نیز ۱۵۰ میلیارد تومان اضافه خواهد شد اما در حال حاضر مشکل کمبود قیر داریم که باید از بورس خریداری شود اما هنوز سهمیه محقق نشده است که در صورت تحقق، معابر اصلی شهر در اولویت و معابر فرعی ترمیم آسفالت خواهد شد.

وی در خصوص نحوه جمع‌آوری پسماندهای تر اضافه کرد: نظام جمع‌آوری این پسماندها در کل شهر تغییر کرده است و طبق روزهای زوج و فرد هفته انجام می‌شود، در این راستا به نظر می‌رسد اگر شهروندان زمان بیرون گذاشتن پسماندها از منزل را مورد توجه قرار دهند، مشکلی وجود نخواهد داشت؛ همچنین باید آموزش‌های لازم برای تحقق هدف پسماند صفر را داشته باشیم.

قاسم‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰۰ خانواده پسماند صفر دارند، اضافه کرد: این خانواده‌ها در واقع پسماند خود را به مواد آلی تبدیل و در منزل استفاده می‌کنند.

شهرداری درآمدهای خود را صرف تکمیل و اجرای پروژه‌ها می‌کند

وی افزود: در سال جاری ۲۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای شهرداری در نظر گرفته شده است که ۷۰ درصد آن عمرانی است و بر اساس آن بیش از ۱۰۰۰ پروژه عمرانی در شهر اجرا می‌شود که ۱۱۱ مورد آن پروژه‌های شاخص شهری و ۱۶۸ مورد پروژه‌های مهم منطقه‌ای است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهروندان شاهد اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی خواهند بود، اضافه کرد: از شهروندان درخواست می‌شود عوارض شهری را به‌موقع پرداخت کنند، زیرا با توجه به اصلاح بودجه تا ۲۴ هزار میلیارد تومان، باید ماهانه دو هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشیم و ۲ هزار میلیارد تومان هم خرج کنیم.

وی افزود: شهرداری پولی نزد خود نگه نمی‌دارد و با تأمین منابع آن را صرف تکمیل و اجرای پروژه‌ها می‌کند.

قاسم‌زاده تصریح کرد: نتوانستیم تمام پرسش‌های شهروندان را پاسخ دهیم، لذا پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم و با توجه به دریافت شماره تلفن همراه افراد، با آن‌ها تماس گرفته خواهد شد.

کد خبر 674344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.