تخصیص ۵۴ میلیاردتومان بودجه برای سپاهان‌شهر/کندروی شهید دستجردی به خیابان نظام متصل می‌شود

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: با توجه به اینکه ۱۴ محله در این منطقه وجود دارد و ۳۹۹ میلیارد تومان بودجه عمرانی داریم که باید بین این محلات تقسیم کنیم و به‌صورت میانگین حدود ۲۸ میلیارد تومان می‌شود، برای سپاهان‌شهر حدود ۵۴ میلیارد تومان بودجه تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین کارگر در نشست صمیمانه پرسش و پاسخ شهردار اصفهان با اهالی سپاهان‌شهر در مسجد صاحب‌الزمان (عج) ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم اظهار کرد: در رابطه با ردیف‌های اعتباری که قرار است در طول سال در منطقه پنج هزینه شود، طی شش ماهه دوم سال برآوردی انجام و به شورای اسلامی شهر اصفهان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به محله‌محوری به‌عنوان سیاست جدید مدیریت شهری ششم افزود: در این دوره مدیریت شهری قرار شد از بافت اصلی خیابان‌ها و مباحثی شهری به عمق محلات رفته و با همکاری و پیشنهادهای شهروندان و معتمدان محله، نیازهای آن محله بررسی و پروژه‌هایی در نظر گرفته شود.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با بیان اینکه از هر منطقه دو محله برای محله‌محوری انتخاب شد، خاطرنشان کرد: بودجه مصوب و ابلاغ شده به منطقه پنج ۱,۲۶۰ میلیارد تومان بود که از این مقدار حدود ۵۹۶ تومان بودجه عمرانی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۱۴ محله در منطقه پنج وجود دارد و ۳۹۹ میلیارد تومان بودجه عمرانی داریم که باید بین این محلات تقسیم کنیم و به‌صورت میانگین حدود ۲۸ میلیارد تومان می‌شود، در مجموع برای سپاهان‌شهر حدود ۵۴ میلیارد تومان بودجه تعریف شده است.

کارگر اضافه کرد: برای ایستگاه متروی سپاهان‌شهر حدود ۲۵ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است؛ البته مشکلاتی دارد که سازمان قطار شهری در حال تلاش برای رفع آن است.

وی با اشاره به اتصال کندروی شهید دستجردی به خیابان نظام ادامه داد: جلساتی با سپاه صاحب‌الزمان (عج) برگزار و برای این مهم هفت میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

احداث سالن ورزشی ویژه بانوان در سپاهان‌شهر

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با بیان اینکه با اعتبار چهار میلیارد تومانی کاربری فروشگاه کوثر سپاهان‌شهر به سالن ورزشی بانوان تبدیل خواهد شد، ادامه داد: سالن فعلی این فروشگاه به این کاربری تغییر خواهد کرد و فروشگاه در مجموعه دیگری به شهروندان سرویس‌دهی می‌کند.

وی با بیان اینکه در زمینه احداث پردیس خانواده‌محور سپاهان‌شهر نیز اعتبار پنج میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است، گفت: موضوع مهمی که در این شهرک وجود دارد، تصفیه‌خانه فاضلاب سپاهان‌شهر است که شهروندان از بوی تعفن گلایه‌مند هستند و مربوط به آب و فاضلاب است، در این راستا ۱۰ میلیارد تومان برای تصفیه تکمیلی پساب و تجهیزات تصفیه‌خانه سپاهان‌شهر در نظر گرفته شده است.

کارگر گفت: نصب دوربین‌های هوشمند ترافیکی، تکمیل مناسب‌سازی پیاده‌روهای معابر اصلی سپاهان‌شهر، نورپردازی بلوار غدیر و مسجد سپاهان‌شهر، طراحی و نصب مبلمان شهری، تکمیل کف‌پوش پارک مرکزی، زیباسازی، بازسازی و تجهیز پارک ترافیک، احداث ایستگاه جدید بازیافت، بازآفرینی پارک غدیر، پیاده‌روسازی معابر و زیباسازی و روان‌سازی محوطه اطراف مسجد الزهرا نیز از جمله پروژه‌های این شهرک است.

وی ادامه داد: در سه‌ماه اخیر اتفاق خوبی پس از ملاقات شهردار اصفهان با مردم سپاهان‌شهر در قالب برنامه «مردم سلام»، به‌رغم مشکلات و سلسله‌مراتبی که باید طی شود، رخ داده است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان افزود: اجرای بلوک‌فرش پیاده‌راه ضلع شرقی خیابان فارابی ۵، اجرای بلوک‌فرش پیاده‌راه ضلع شمالی استخر آبسار، جدول‌گذاری الوند ۱ و ۲، جدول‌گذاری الوند ۳، لکه‌گیری آسفالت، زیرسازی آسفالت، احداث آبراهه و کانال آب سطحی بلوار نظام و پشت ورزشگاه ولایت، اجرای بلوک فرش پیاده‌راه ضلع غربی و شمالی دارالقرآن، اجرای بلوک فرش پیاده‌راه مرکز بهداشت خیابان سهند، نرده‌گذاری ضلع شمالی و جنوبی مسجدالنور، مناسب‌سازی پیاده‌راه خوارزمی ۳ و ۴ و اجرای دوربرگردان انتهای بلوار غدیر و بلوار شاهد از جمله پروژه‌های اداره عمران در محله سپاهان‌شهر است.

استفاده از نظرات شهروندان برای اجرای پروژه‌های عمرانی

وی گفت: هدف این است که از نظرات شهروندان برای اجرای پروژه‌های عمرانی استفاده شود و با هم‌فکری آنها برای سال آینده نیز پروژه‌هایی اجرا کنیم.

کارگر افزود: در جلسه گذشته مواردی همچون نصب سرعت‌گیر، سرپناه اتوبوس، خط‌کشی و سایر موارد در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک مطرح شد که تمام این موارد در طول این سه ماه انجام شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به نارضایتی‌های ایجاد شده از پیمانکار حوزه فضای سبز سپاهان‌شهر در سال گذشته، این پیمانکار از فعالیت در منطقه پنج منع شد، تصریح کرد: پیمانکار دیگری برای این بخش انتخاب شد، در این راستا ماهانه حدود سه میلیارد تومان برای کارگران امسال هزینه شده است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان ادامه داد: برای کوددهی و هرس درختان، تعمیر لوله و سایر موارد از این قبیل نیز در حوزه نگهداری فضای سبز هزینه شده است که به حدود سه میلیارد تومان می‌رسد.

کارگر در زمینه گذاشتن پسماند خارج از زمان‌بندی گفت: در حال حاضر هر هفته سه مرتبه برای جمع‌آوری پسماند اقدام می‌شود، اما گاهی برخی شهروندان، خارج از نوبت پسماند خود را بیرون از منزل قرار می‌دهند که این اقدام مشکلات زیست‌محیطی ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: اقداماتی در حوزه امور شهر همچون صدور اخطاریه پسماند، آموزش شهروندی و نصب بنر زمان‌بندی حمل پسماند انجام و شش پرونده قضائی نیز تشکیل شد.

معضل گذرهای باریک در سپاهان‌شهر نداریم

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با بیان اینکه ماهانه حدود یک میلیارد تومان برای جمع‌آوری پسماندها از سپاهان‌شهر هزینه می‌شود، گفت: مشکلاتی همچون بافت فرسوده و معضل گذرهای باریک را در سپاهان‌شهر نداریم که جای خرسندی دارد.

وی اضافه کرد: در زمینه دیوارکشی زمین‌های بایر سپاهان‌شهر درخواستی در ملاقات گذشته مطرح شد که طبق بررسی‌های انجام شده، هیچ‌یک تحت تملک شهردار نیست و مربوط به مالک خصوصی یا آموزش و پرورش است.

کارگر گفت: در این موضوع شهرداری وارد و اخطار برای آن‌ها صادر شد، زیرا طبق قانون شهرداری‌ها وظیفه رفع خطر و محصور کردن را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: آبنمای موزیکال پارک مرکزی سپاهان‌شهر از دو سال پیش تعطیل شده است، زیرا در زمان احداث، آبی از کوه صفه به اینجا منتقل شده و تغذیه می‌شد؛ با توجه به کم آبی و استفاده کودکان از این وسیله، باید از پساب فاضلاب استفاده می‌کردیم که مخالف بودیم و پیشنهاد دادیم تغییر کاربری پیدا کند و به‌صورت آبنما با پساب در اختیار شهروندان قرار گیرد که نوع استفاده و کاربری آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با بیان اینکه با چنگ و دندان فضای سبز را حفظ می‌کنیم، اضافه کرد: در چهار چوب طرح چشمه‌های نورانی شهر که در شورای اسلامی شهر اصفهان مصوب شده بود، زمینی رایگان به مساحت ۷۷۰ متر مربع واقع در خیابان غدیر سپاهان‌شهر، خیابان تعاون، خیابان نهالستان شرقی، جنب حوزه علمیه خواهران حضرت حکیمه (س) جهت احداث مسجد و مجموعه فرهنگی و خدمات متعلق به مسجد در اختیار مشارکت‌کننده قرار گرفت.

کارگر با اشاره به تعامل با ورزشگاه ولایت سپاهان‌شهر برای استفاده رایگان نوجوانان و جوانان از این مجموعه گفت: اداره فرهنگی اجتماعی منطقه پنج شهرداری اصفهان ضمن تعامل با ورزشگاه ولایت جهت استفاده رایگان نوجوانان و جوانان فعال در حوزه بسیج و کانون‌های فرهنگی و افراد منتخب از سوی فرهنگسرای سبحان و سالن مطالعه میرعماد، ۸۰ نفر را معرفی کرد؛ همچنین اردوهای خوبی برگزار شده است.

وی تصریح کرد: تعدادی از درخواست‌های مطرح شده در ملاقات مردمی قبلی، در محدوده خدماتی شهرداری اصفهان نیست که این موارد برای نهادهای مختلف همچون فرمانداری و اداره کل راهداری ارسال شده است.

ماهانه ۹ میلیارد تومان از منطقه ۵ به شرکت اتوبوسرانی کمک می‌شود

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: در حوزه اتوبوسرانی و حمل‌ونقل عمومی، شهروندان می‌توانند از سامانه اصرو استفاده کنند و زمان رسیدن اتوبوس را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه شهرداری برای استفاده شهروندان از حمل‌ونقل عمومی یارانه می‌دهد و در واقع یک‌سوم هزینه است، گفت: ماهانه ۹ میلیارد تومان از منطقه پنج به شرکت اتوبوسرانی کمک می‌شود.

کارگر با بیان اینکه ایجاد خط جدید از خیابان نظام مقدور نیست، اما شهروندان می‌توانند از سامانه اصرو برای برنامه‌ریزی سفر استفاده کنند، اضافه کرد: در این دوره مدیریت شهری سعی شد به سمت مکانیزه شدن فرایندها حرکت کنیم که سامانه «اصفهان من» بسیاری از این موارد را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: کاهش عوارض نیز با توجه به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مطرح شده که ماهانه حدود ۵۰ هزار تومان است اما با توجه به اینکه امکانات مختلفی ارائه می‌شود، این مقدار آن‌قدری نیست که کاهش پیدا کند و شورای اسلامی شهر نیز نمی‌تواند دخالتی در مبلغ آن داشته باشد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان اضافه کرد: موضوع تخفیف‌های فروشگاه‌های کوثر و احداث بازارچه‌ها به مدیریت سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری منتقل و بررسی‌های لازم انجام شد.

وی اضافه کرد: مشکلی که فقط در سپاهان‌شهر هم نیست، سگ‌های ولگرد است که در اصفهان این سگ‌ها عقیم‌سازی می‌شوند.

دیوارکشی جنوب سپاهان‌شهر برای کاهش سگ‌های ولگرد

کارگر افزود: سگ‌گردانی نیز به معضلی برای شهروندان تبدیل شده است و اگر افزایش پیدا کند، فاجعه‌ای است که همکاران در حال تلاش برای فرهنگ‌سازی هستند.

وی با اشاره به دیوارکشی جنوب سپاهان‌شهر برای کاهش سگ‌های ولگرد گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده، این موضوع در شورای سیاست‌گذاری مطرح شد و قریب به اتفاق اعضا به دلیل اینکه نمی‌توان کل این شهرک همچون شرق و کنار بزرگراه را محصور کرد و سگ‌ها از این مبادی نیز وارد می‌شود، مخالف بودند.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان اضافه کرد: با توجه به اینکه این موضوع از سوی شهروندان مطرح شده بود، قرار شد در زمان ایجاد طرحی برای رینگ چهارم، اجازه بدهیم همزمان با این طرح دوباره مطرح شود.

وی گفت: نصب بنر و مباحث تبلیغاتی از جمله موارد مطرح شده در جلسه گذشته بود که پیگیری شد؛ همچنین اجرای داربست و ایجاد موکب برای ماه‌های محرم و صفر نیز برای مباحث ایمنی و آماری باید در سامانه اصفهان من در کمتر از ۱۰ دقیقه ثبت شود.

کارگر با بیان اینکه درخواست پخش اذان نیز به اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ارجاع شده است و پیگیری خواهد شد، اضافه کرد: اختصاص کارت منزلت به تمام شهروندان مطرح شده بود که در حال حاضر با توجه به محدودیت‌ها، کارت منزلت برای افراد خاصی در نظر گرفته شده است که می‌توانند درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه رینگ چهارم در سازمان طراحی در حال بررسی است، تاکید کرد: سپاهان‌شهر محله‌ای فراتر از محله است و مشکلات ساکنان آن باید پیگیری شود.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان افزود: بر اساس چارتی که از سازمان شهرداری‌ها در سال ۱۳۹۵ برای شهرداری‌ها ابلاغ شد، تمام مناطق به یک شکل دیده شده است و هر منطقه یک مدیر، چند معاون و چند کارشناس دارد.

کارگر اضافه کرد: اعلام شد که هر منطقه با توجه به نیاز، چارت خود را می‌تواند تغییر دهد که پیشنهاد تغییر چارت منطقه پنج ارائه شده است تا بخشی از خدمات مورد نیاز شهروندان را در ناحیه سپاهان‌شهر به ساکنان این محله ارائه کنیم و به محض تأمین نیرو و ابلاغ، آن را عملیاتی خواهیم کرد.

کد خبر 674334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    0 0
    این همه بودجه خرج سپاهان شهر میشود و افسوس از یک ریال که خرج شهرک بدبخت شهیدکشوری(آبشار اسپادان)خرج کنند معلوم نیست اگر نام این تبعیض نیست چه نامی میتوان بران نهاد؟