قم در محرم و صفر الگوی شهرهای کشور باشد

شهردار قم با اشاره به اینکه شهر قم در فضاسازی و برگزاری مراسم محرم و صفر باید الگوی شهرهای کشور باشد گفت: در این راستا و با هدف مردمی‌سازی مدیریت تبلیغات شهری ۱۷۰ مسجد شاخص در شهر قم حمایت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مرتضی سقاییان‌نژاد _ روز سه شنبه ۲۷ تیرماه_ در گردهمایی «پویش بزرگ مردمی سیاه‌پوشی محله‌های شهر مقدس قم» با اشاره در پیش بودن ماه محرم، اظهار کرد: سعی می‌شود که عزاداری امام حسین (ع) را باشکوه هر چه بیش‌تر در شهر مقدس قم بر پا کنیم تا برکات آن بر این حرکت جاری شود و هر چه باشکوه‌تر بتوانیم عرض ادب و حق تعظیم شعائر حسینی (ع) را در ایام ماه محرم برقرار کنیم.

وی افزود: هیئت‌های مذهبی می‌توانند مردم را با شناخت و معرفت در مسیر امام حسین (ع) یاری دهند وامروز پرچم امام حسین (ع) همه جا هست و این شور حسینی ادامه دارد.

شهردار قم با بیان اینکه آتشی که با شهادت امام حسین (ع) در دل شیعیان و مؤمنان ایجاد شده است، سرد شدنی نیست، خاطرنشان کرد: با برپایی پرچم عزای حضرت سیدالشهدا (ع) دل‌ها محزون و چشم‌ها اشکبار می‌شود.

سقاییان نژاد اضافه کرد: از این واقعه بیش از ۱۴۰۰ سال می‌گذرد اما می‌بینیم که هر روز یاد و خاطره حضرت اباعبدالله الحسین (ع) فراگیرتر دنبال می‌شود زیرا حقیقت قیام عاشورا اخلاص بود.

وی تاکید کرد: عبرت‌های عاشورا، انقلاب اسلامی را ایجاد کرد و اگر انقلاب اسلامی تداوم دارد به پاس فرهنگ شهادت و ایثاری است که توسط حضرت سیدالشهدا (ع) شکل گرفت و تک‌تک شهیدان ما که در حقیقت به میدان آمدند و از کیان جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند به واسطه همین مبحث بود.

شهردار قم با بیان اینکه ما مخاطبان عاشورا و محرم هستیم، تصریح کرد: باید همین راه را برای فرزندان خود ادامه دهیم و استمرار آن به حضور شما مردم است و البته شهرداری قم تلاش می‌کند تا بستر را فراهم نماید اما حرکت اصلی با مردم و مسئولان مربوطه است.

وی با تاکید بر «مسجدمحوری» برنامه‌ها بیان کرد: بسته‌هایی فراهم شده است که بین حدود ۱۷۰ مسجد شهر قم به منظور سیاه‌پوشی محلات توزیع می‌شود و کوشش می‌کنیم، بستر و تسهیلات لازم فراهم شود.

سقاییان نژاد با بیان اینکه قم شهر قیام است، اظهار کرد: شهر قم باید برای سایر شهرها حکم الگو را داشته باشد.

شهردار قم گفت: نزدیک به ۳ هزار پاکبان برای پاکسازی محیط زیست شهری و ایجاد فضای مناسب برای عزاداری هیأت‌های مذهبی آماده هستند و نزدیک به ۴۰۰ هزار ظروف گیاهی برای حفظ محیط زیست فراهم شده است.

وی مأیوس شدن دشمنان اسلام و کامل شدن دین را از جمله پیام‌های غدیر برشمرد و افزود: با جانشینی حضرت علی (ع) و ادامه امامت دشمنان اسلام مأیوس شدند.

به گزارش ایمنا، در پایان این گردهمایی یک «بسته» شامل پرچم، پلاکارد برای سیاهپوش کردن مساجد به حدود ۱۷۰ تَن از رؤسای هیأت امنای مساجد شهر قم اهدا شد.

گردهمایی «پویش بزرگ مردمی سیاه‌پوشی محله‌های شهر مقدس قم» با عنوان «خیمه‌ای به وسعت شهر» که برگرفته از شعار امسال با عنوان «زیر خیمه امام حسین (ع) همه یک خانواده‌ایم» است، در سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی شهرداری قم با مشارکت شهرداری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم برگزار شد.

کد خبر 674301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.