شکل‌گیری رویکرد فرهنگی در بلوار پیامبر اعظم(ص) قم

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: رویکرد اولویت دادن به ایجاد مراکز معنوی و فرهنگی در بلوار پیامبر اعظم(ص) در حال شکل‌گیری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام مرتضی استقامت در نودوچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم که امروز_ دوشنبه بیست‌وششم تیرماه _ در سالن شهید باکری شورای اسلامی شهر قم برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد اولویت دادن به ایجاد مراکز معنوی و فرهنگی در بلوار پیامبر اعظم در حال شکل‌گیری است.

وی با اشاره به مطرح‌شدن پروژه‌های فرهنگی بلوار پیامبر اعظم (ص) در هیئت عالی سرمایه‌گذاری، افزود: پتج پلاک برای مسجد و یک پلاک برای موزه در این بلوار در نظر گرفته شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به درخواست ۱۲ مجموعه فرهنگی و حوزوی برای استقرار در بلوار پیامبر اعظم (ص)، خواستار تسریع رسیدگی به این درخواست‌ها شد.

محمود مسگری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم در ادامه این جلسه با اشاره به تصویب لایحه اختصاص زمین در بلوار پیامبر اعظم به مؤسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی، تصریح کرد: دولت مابه‌ازای این زمین، یک قطعه زمین در شهرک حوزوی و دانشگاهی به شهرداری قم واگذار می‌کند که این تهاتر برابر نیست بلکه ارزش زمین شهرداری بسیار بیشتر است.

وی ادامه داد: درخواست دریافت زمین معوض به این دلیل صورت گرفته که درخواست‌های مرتبط با ایجاد مراکز فرهنگی و حوزوی در بلوار پیامبر اعظم (ص) غربال‌گری شود و مؤسسات توانمند حمایت شوند.

نرجس نیازمند، دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم نیز با حمایت از اجرای این مصوبه اظهار کرد: باید از سرعت عمل شورای اسلامی شهر قم در بررسی این مسئله تقدیر کرد.

وی خواستار تسریع واگذاری اراضی فرهنگی و مذهبی در بلوار پیامبر اعظم (ص) شد.

در ادامه روح‌الله امراللهی، سخنگوی شورای اسلامی شهر قم اما با اشاره به اینکه بخشی از اراضی بلوار هنوز تملک نشده و به‌صورت مشاع است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل چه در حوزه فرهنگی و رفاهی و چه در حوزه سرمایه‌گذاری در بلوار پیامبر اعظم (ص) مطابق با برنامه‌ها پیش نمی‌رود.

کد خبر 674119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.