تقویت سرمایه اجتماعی با تمرکززدایی قدرت در نظام حکمرانی

استاندار کرمان گفت: تمرکززدایی در سطح محلی و استانی زمینه‌های تخصیص اختیارات و قدرت به جوامع محلی را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چهارمین همایش ملی حکمرانی متعالی با تأکید بر حکمرانی استانی امروز _ دوشنبه بیست‌وششم تیرماه _ با حضور دانشجویان، استادان دانشگاه و شماری از استانداران کشور در دانشگاه دفاع ملی برگزار شد.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان به عنوان یکی از سخنرانان این همایش علمی، بر لزوم تقویت رویکرد تمرکززدایی در نظام حکمرانی تأکید کرد و گفت: تمرکززدایی در سطح محلی و استانی زمینه‌های تخصیص اختیارات و قدرت به جوامع محلی را فراهم می‌کند.

وی بر لزوم توجه به تجربیات استانی و جمع‌بندی و مستندسازی آنها در سطح کشور تاکید کرد و افزود: با تمرکززدایی، به جای اعمال قدرت از بالا، به تصمیم‌سازی از پایین به بالا نیاز داریم.

استاندار کرمان با بیان اینکه افزایش نقش ذی‌نفعان در برنامه‌ریزی موجب تقویت مشارکت عمومی در توسعه منطقه‌ای می‌شود، خاطرنشان کرد: تقویت رابطه بین دولت و ملت و تقویت سرمایه اجتماعی به افزایش تاب‌آوری مردم در برابر مشکلات منجر خواهد شد.

وی به بعضی از مصادیق تصمیم‌گیری در سطح استانی اشاره و تصریح کرد: ادغام شوراهای متنوع استانی، انتصاب مدیران و مدیریت منابع انسانی در سطح استان و بودجه‌نویسی محلی از جمله مواردی است که به تقویت توان حکمرانی و بهبود شاخص‌ها در سطح محلی منجر می‌شود.

کد خبر 674109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.