لزوم تیم‌داری باشگاه‌ها در بخش بانوان با توجه به تاکیدات AFC

مدرس رسمی فدارسیون فوتبال گفت: در صورتی‌که تیم‌های باشگاهی به فوتبال بانوان نیز ورود کنند، شاهد پیشرفت چشمگیری در این حوزه خواهیم بود. تیم‌داری باشگاه‌ها در بخش بانوان تسهیل‌کننده خواهد بود زیرا AFC بر تیم‌داری باشگاه‌ها در بخش بانوان تاکید ویژه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اختتامیه نخستین دوره کلاس مربیگری فوتبال سطح D ایران به میزبانی شهرستان برخوار در مجموعه باغ بانوان شهر دولت‌آباد با حضور ناصر معینی، رئیس هیئت فوتبال شهرستان برخوار، حمیدرضا دادخواه، دبیر هیئت فوتبال استان اصفهان، حامد جزی، دبیر هیئت فوتبال شهرستان برخوار، امیرحسین اسدی، مسئول واحد آموزش هیئت فوتبال استان اصفهان، امیر شیروی، مسئول واحد آموزش هیئت فوتبال شهرستان برخوار، پریا سلیمانی، نایب رئیس بانوان هیئت فوتبال شهرستان برخوار و مینا امینی، مدرس رسمی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این مراسم پس از سخنرانی مسئولان گواهی حضور شرکت‌کنندگان به آن‌ها ارائه شد و با اهدای لوح تقدیر، تندیس و هدایای نقدی و غیرنقدی از زحمات مدرسان و مسئولان اجرایی این دوره، تجلیل صورت گرفت.

این دوره پس از هفت روز که به صورت تئوری و عملی در باغ بانوان شهر دولت‌آباد در حال برگزاری بود، روز یکشنبه _بیست‌وپنجم تیرماه_ پس از امتحان تئوری و عملی به پایان رسید.

مینا امینی مراسم اختتامیه نخستین دوره کلاس مربیگری فوتبال سطح D ایران به میزبانی شهرستان برخوار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با این دوره اظهار کرد: طبق اعلام فدراسیون فوتبال دوره کلاس مربیگری فوتبال سطح D ایران را تدریس کردم که هفت روز به طول انجامید. دوره خوبی بود، از کل استان و شهرستان‌های اصفهان شرکت‌کننده داشتیم. پتانسیل و استعدادهای خوبی در کلاس داشتیم که امیدوارم نسل آینده مربیان فوتبال اصفهان را تشکیل و منابع مربیان استان را ارتقا دهند.

وی ادامه داد: افراد بااستعدادی می‌بینم که در کلاس‌های مربیگری شرکت می‌کنند، امیدوارم به این افراد اعتماد شود تا دیده شوند. بسیاری از استان‌ها شرایط تیم‌داری در فوتبال بانوان را ندارند، اما در اصفهان دو باشگاه با سخت افزار و منابع خوب داریم که بازیکن پرورش می‌دهند؛ اگر مربیان نیز در همین قالب پرورش پیدا کنند، رشد مضاعفی را تجربه خواهند کرد.

این مدرس رسمی فدراسیون فوتبال افزود: وقتی شرایطی ایجاد نشود که مربیان فعالیت کنند، شاهد پیشرفت در این زمینه نخواهیم بود. یک مربی در هر جلسه تمرینی دانش و تجربه خود را افزایش می‌دهد.

امینی در پاسخ به این سوال که آیا فعالیت مربی در فوتسال و در فوتبال به‌صورت هم‌زمان صحیح است؟ گفت: به نظرم این موضوع حرفه‌ای نیست البته رده‌های آکادمی و پایه از نظر فنی مشکلی ندارد، اما در بخش حرفه‌ای هی‌چوقت نمی‌توانید مربی‌ای بیابید که در فوتبال مانند فوتسال موفق باشد. زمانی که رویکرد حرفه‌ای ایجاد می‌شود باید در یکی از رشته‌ها فعالیت شود.

وی در خصوص کلاس‌هایی که فدراسیون فوتبال برای بانوان علاقه‌مند به مربی‌گری برگزار می‌کند، تصریح کرد: کمیته آموزش فدراسیون فوتبال سعی کرده است کلاس‌هایی که برای مردان برگزار می‌شود، برای زنان نیز برگزار شود. برخی کمبودها مانند مربی بدنساز و مربی دروازه‌بان در فوتبال بانوان داریم که نیاز است کلاس‌های بیشتری در این خصوص برگزار شود. مدرک مربیگری مانند گواهینامه است و برای اینکه فردی در این حیطه موفق شود، باید تجربه کسب کند.

مدرس رسمی فدراسیون فوتبال در رابطه با اطلاعیه فدراسیون فوتبال و تیم‌داری باشگاه‌های لیگ برتری در بخش بانوان اظهار کرد: در برخی استان‌ها بخش خصوصی با اهداف خاصی به صورت مقطعی تیم‌داری کرد و به دلیل اینکه فوتبال بانوان هیچ آورده‌ای برای اسپانسر آن نداشت، از میدان خارج شد. در صورتی‌که تیم‌های باشگاهی به فوتبال بانوان نیز ورود کنند، شاهد پیشرفت چشمگیری در این حوزه خواهیم بود. تیم‌داری باشگاه‌ها در بخش بانوان تسهیل‌کننده خواهد بود، زیرا AFC بر تیم‌داری باشگاه‌ها در بخش بانوان تاکید ویژه دارد.

کد خبر 674028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.