ضرورت ایجاد صنایع پایین‌دستی برای تولید ثروت در کرمان

مدیرکل مرکز فنی‌وحرفه‌ای استان کرمان گفت: ضرورت دارد با توجه به خشکسالی‌های اخیر و تک‌محصولی بودن بعضی شهرستان‌های شمال استان کرمان، مسئولان به توسعه صنایع پایین‌دستی توجه بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، افشین شهرکی امروز _دوشنبه بیست‌وششم تیرماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایجاد صنایع پایین‌دستی بر رونق اشتغال مؤثر است، در حالی که اکنون خام‌فروشی در صنایع بزرگی همچون شمش فولاد، سنگ‌آهن و کاتد مس انجام می‌شود.

وی با اشاره به خام‌فروشی محصولات صنعتی همچون مس، فولاد و سنگ‌آهن بر ضرورت ایجاد صنایع پایین‌دستی این محصولات و اشتغال‌زایی با توجه به تک‌محصولی بودن بعضی شهرهای شمالی استان کرمان تأکید کرد.

مدیرکل مرکز فنی‌وحرفه‌ای استان کرمان خاطرنشان کرد: فضای تولیدی و تجهیزات موجود در آن تنها ۲۰ درصد در تولید مؤثر و ۸۰ درصد موفقیت تولید به نیروی انسانی وابسته است، اگر این نیروی انسانی به علم و دانش مجهز شود، تولید و اشتغال‌زایی افزایش پیدا می‌کند.

شهرکی راه‌اندازی مراکز جوار کارگاهی در مجموعه‌های تولیدی را نویدبخش اتفاقات خوب در حوزه اشتغال دانست و تصریح کرد: با افتتاح این‌گونه مراکز و تزریق جریان علمی، فضای تولیدی و تجهیزات با کمک نیروی انسانی آموزش‌دیده به رونق تولید منجر می‌شود.

کد خبر 673933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.