تمام خانه‌های اصفهان تا پایان امسال به پلاک‌های آبی هوشمند مجهز می‌شود

دستیار ویژه شهردار و مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری اصفهان با بیان اینکه اجرای طرح پلاک‌های آبی هوشمند از ابتدای امسال به‌صورت انبوه در این کلان‌شهر برنامه‌ریزی شده و در سه منطقه در حال اجرا است، گفت: در صورت تامین اعتبار تا پایان امسال تمام خانه‌های شهر اصفهان مجهز به این پلاک‌ها خواهد شد.

سعید فردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به‌مناسبت روز فناوری اطلاعات، نخستین همایش نقش فناوری اطلاعات در مدیریت شهری با عنوان «شهر، توسعه، فناوری» با حضور معاون عمرانی وزیر کشور، شهردار اصفهان و مدیران استانی و شهری در سالن اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه نمایشگاهی برگزار شد و از دستاوردهای فناورانه حوزه مدیریت شهری رونمایی شد، همچنین در سالن کنفرانس، ۸ دستاورد اصلی سازمان فاوا شهرداری رونمایی شد.

دستیار ویژه شهردار و مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری اصفهان با اشاره به هشت دستاورد سازمان فاوا گفت: مهم‎‌ترین این دستاوردها اپلیکیشن «اصفهان من» و «پلاک‌های آبی هوشمند» است که به‌طور مستقیم با همشهریان ارتباط دارد و سایر سامانه‌ها و سیستم‌های اطلاعاتی از جمله سامانه مدیریت تخلفات شهری، سامانه ITSM و سامانه‌های سمفا، سیپا، سامانه زیرساخت اطلاعات مکانی اصفهان و ژئویید محلی شهر اصفهان است.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های مدیریت شهری در دوره ششم ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان بوده است، تصریح کرد: اپلیکیشن «اصفهان من» به‌عنوان یک درگاه ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان در شهرداری اصفهان تعریف شد و در حال حاضر بیشترین خدمات را می‌توانیم به شهروندان در قالب این اپ ارائه دهیم و دیگر نیازی به حضور شهروندان در سطح مناطق پانزده‌گانه شهرداری نیست.

فردانی با بیان اینکه سال گذشته در خصوص پلاک‌های آبی هوشمند به‌صورت آزمایشی اقداماتی صورت گرفت و اصلاحاتی در بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آن انجام شد، گفت: اجرای این طرح از ابتدای سال جاری به‌صورت انبوه در کل شهر اصفهان برنامه‌ریزی شده و در سه منطقه شهر در حال اجرا است؛ البته هدف‌گذاری شده است که تا پایان امسال در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز، تمام املاک و خانه‌های شهر اصفهان مجهز به پلاک آبی هوشمند شود.

فردانی با اشاره به اینکه مهم‌ترین دستاورد پلاک آبی هوشمند، ثبت اطلاعات ملک در این پلاک است، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات شهرداری و همه ارگان‌های شهری می‌تواند بر این بستر انجام شود، این فعالیت با همکاری اداره پست انجام شده و در نظر داریم سایر ارگان‌ها نیز خدماتشان را در این بستر و زیرساخت ارائه دهند.

وی با بیان اینکه نصب پلاک‌های آبی هوشمند برای اولین بار در شهر اصفهان انجام شده است، ادامه داد: تلاش می‌کنیم با رایزنی با وزارت کشور و همکاری سازمان شهرداری‌ها این طرح در تمام شهرهای کشور تسری پیدا کند.

کد خبر 673905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.