راه‌اندازی اولین مرکز تخصصی تربیتی کودک ویژه کارکنان شهرداری اصفهان

کارشناس مشاوره خانواده گفت: اولین مرکز تخصصی تربیتی کودک ویژه کارکنان شهرداری اصفهان بر اساس آخرین مطالعات علمی و تحقیقات اجتماعی با محوریت تربیتی راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آزاده ابوطالبی امروز _یکشنبه بیست‌وپنجم تیرماه_ در مراسم افتتاحیه اولین مرکز تخصصی تربیتی کودک ویژه کارکنان شهرداری اصفهان اظهار کرد: سعی کردیم در طول یک سال گذشته بر اساس آخرین مطالعات علمی و تحقیقات اجتماعی مرکزی برای کودکان و با محوریت تربیتی راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه ویژگی این خانه کودک آن است که فرمان آخر هر امری را کودکان صادر می‌کنند، افزود: ما باید از شعاردهی و اسم‌گذاری فاصله بگیریم و به سمت کارکردهای اصلی حرکت کنیم.

کارشناس مشاوره خانواده افزود: بر این اساس در ابتدا نیازهای اصلی کودکان شناسایی شد و این خانه کودک مبتنی بر این نیازها شکل گرفت تا بتواند نیازهای کودکان را در ابعاد مختلف تأمین کند، در حقیقت توجه به نیازهای اولیه کودکان در این مهد کودک از ویژگی‌های بارز آن است.

وی ادامه داد: اولین نیاز کودک، تأمین امنیت است و این از مهم‌ترین دغدغه‌های خانواده‌ها و والدین بوده است، امنیت در منزل برای کودک توسط مادری دلسوز تأمین می‌شود، اما وقتی مادری کارمند شهرداری است، باید آرامش خاطر او در ساعت اداری نسبت به تربیت فرزندش تأمین شود.

ابوطالبی خاطرنشان کرد: این خانه کودک به نحوی طراحی شده که فضای خانه را برای کودک تداعی می‌کند و بر این اساس شعار این مهدکودک «اینجا خانه شما است» قرار داده شده و از سوی دیگر مدنظر بوده مربیانی به کار گرفته شوند که همچون مادران دلسوز و مهربان رفتار کنند.

وی توضیح داد: نیاز استقلال از دیگر نیازهای یک کودک است که باید در لوای بازی کردن به آن آموخت، این مسئله شاخصه این خانه کودک است، بنابراین تربیت و رشد جز محورهای این مهدکودک گذاشته شده است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه بازی و سرگرمی، تدارک ساعات خوش از روز همراه با سرگرمی‌های آموزشی از دیگر وجوه تمایز این مهد کودک با سایر مهد کودک‌ها است، خاطرنشان کرد: این مهد کودک، خانه کودک تربیتی است، در واقع کودکان را تربیت کرده و محیط آرام و امن را به آن‌ها هدیه می‌کند. توجه به نیازهای رشدی و روان‌شناختی کودک از دیگر وجوه تمایز این خانه کودک است.

کد خبر 673863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.