ایفای نقش صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها در افزایش سرمایه‌گذاری در کشور

وزیر امور اقتصادی و دارایی با ابراز رضایت از عملکرد صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها در یک سال اخیر، ابراز امیدواری کرد، این صندوق بتواند با حفظ منافع و مصلحت بازنشستگان، نقش ویژه‌ای در امر سرمایه‌گذاری در کشور ایفا کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت اقتصاد، سید احسان خاندوزی در جلسه مجمع عمومی صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها با ابراز رضایت از گزارش سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته توسط صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها و اهتمام هیئت مدیره برای ورود به عرصه سرمایه‌گذاری‌های جدید، اظهار کرد: کشور در حال حاضر به این نیاز دارد که صندوق در کنار انجام وظایف ذاتی خودش، تبدیل به نهادی بشود که بتواند در تحقق رویکردهای دولت در امر سرمایه‌گذاری، نقش ویژه‌ای ایفا کند، به نحوی که نهاد سیاست‌گذار بتواند در جاهایی بر روی کمک آن حساب کند.

وی افزود: البته بدیهی است، این سرمایه‌گذاری حتماً باید بدون کم‌ترین زیان و ضرر برای ذی‌نفعان صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها انجام گیرد.

وزیر اقتصاد عنوان کرد: سرمایه‌گذاری همیشه و در همه برنامه‌های توسعه مهم بوده است؛ ولی هم اکنون در دوره‌ای قرار داریم که به جهات متعددی، کشور، خیلی بیشتر از قبل، نیازمند استراتژی مدون سرمایه‌گذاری است.

وی گفت: ممکن است شما بگویید محدوده و توان ما برای سرمایه‌گذاری، از یک حدی بیشتر نیست، مثلاً نسبت به فلان بانک یا مؤسسه مالی کوچک است، اما نکته اینجاست که شما در ابعاد صندوق، به مراتب بیشتر از یک بانک، درجه آزادی برای تصمیم‌گیری‌های خوب دارید، چون آن‌ها به دلیل تعهدات بالای مالی، گاهی دچار نوعی "قفل شدگی" منابع می‌شوند و آزادی عمل لازم را ندارند.

خاندوزی افزود: بنابراین شما می‌توانید، با توجه به درجه آزادی خود، استراتژی خیلی خوبی را برای آینده تدوین کنید به نحوی که هم منافع صندوق تأمین و هم به سرمایه‌گذاری در کشور کمک شود.

وی اعلام کرد: در ماه‌های اخیر به مواردی برخورد کرده‌ایم که مجموعه‌های به ظاهر کوچک، توانسته‌اند تأثیرات ویژه در افزایش سرمایه‌گذاری در کشور بگذارند.

کد خبر 673829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.