توسعه خط ۲ متروی شیراز از برنامه زمان‌بندی عقب است

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه یکی از معضلات جدی امروز شهر شیراز وضعیت اسفناک ترافیک است، گفت: عقب‌ماندگی از برنامه زمان‌بندی در طول خط مترو به وفور قابل مشاهده است و موضوع خرید قطار نیز کماکان در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اکبر سلطانی امروز_ یکشنبه بیست‌وپنجم تیرماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: شهرداری منطقه ۹ شیراز با شانزده محله و صدها کوچه خاکی با کمبود امکانات خدماتی، کمبود پارک و امکانات ورزشی و کوچه‌هایی که بیش از ۴۰ سال از آسفالت آنها می‌گذرد مواجه بود که در طول این مدت پای خدمت‌گزاران زیادی به آن باز شد اما گره‌ای برای رفع مشکلات باز نشد.

وی خطاب به شهردار شیراز افزود: تحولی که در محله مهدی‌آباد در منطقه ۹ در حال رخ دادن است برنامه احداث ۱۲ پارک محله‌ای، طرح‌های در دست بررسی برای احداث زیرساخت‌های عمومی مورد نیاز مردم، تخصیص اتوبوس‌های خریداری شده به این منطقه و به‌سازی بلوار طلاییه و رودخانه چنارراه‌دار است که گامی کوچک در رشد این منطقه به حساب می‌آید؛ ضرورت دارد با بازدیدهای منطقه‌ای نه تنها در این منطقه بلکه در تمام مناطق محروم شیراز، محلات قدیمی شهر و محلات تازه تأسیس در توسعه شهری به داد مردم مظلوم رسید و فرصتی را جهت بازدید میدانی فراهم کرد تا با همراهی یاوران شورا و ناظرین مناطق بیش از پیش به صورت میدانی با مشکلات این مناطق آشنا شوند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه یکی از معضلات جدی امروز مردم وضعیت اسفناک ترافیک شهر شیراز است، خاطرنشان کرد: مدیریت ترافیک و تأمین‌کنندگان زیرساخت مورد نیاز برای تسهیل عبور و مرور مردم به عهده شهرداری است که تأمین اعتبار برای خرید اتوبوس، مینی‌بوس و خطوط ریلی این مشکل را برای مردم دو چندان کرده است.

وی تاکید کرد: یکی از سیاست‌های شورا و شهرداری در سال دوم خرید ۶۰۰ دستگاه اتوبوس بود، اما تاکنون عقب‌ماندگی قابل توجهی در این حوزه مشاهده می‌شود و تأمین این وسایل حتی به مرحله عقد قرارداد نرسیده است.

سلطانی با اشاره به توسعه پیدا نکردن خط دو مترو پس از گذشت هشت ماه، تصریح کرد: عقب‌ماندگی از برنامه زمان‌بندی در طول خط مترو به وفور قابل مشاهده است و موضوع خرید قطار نیز کماکان در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد. در حالی که خرید ۱۰ رام قطار جز سیاست‌های شهردار و کمیسیون حمل و نقل لحاظ شده بود.

کد خبر 673817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.