آماده تسهیل زمینه‌های همکاری با دانمارک هستیم / اصفهان با ۱۵ شهر دنیا مراودات فرهنگی دارد

شهردار اصفهان با بیان اینکه آماده همکاری با کشور دانمارک هستیم و از آن استقبال می‌کنیم، گفت: در زمینه انرژی به‌ویژه انرژی‌های پاک و خورشیدی، علاقه‌مند به استفاده از تجربیات کشور دانمارک هستیم، چراکه شهر اصفهان به سمت خانه‌هایی با انرژی صفر حرکت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _یکشنبه بیست‌وپنجم تیرماه_ در دیدار با جسپر وار، سفیر دانمارک اظهار کرد: اصفهان به عنوان یک شهر تاریخی، دارای تمدن و فرهنگ، همواره علاقه‌مند به ارتباط با شهرهای مختلف جهان بوده است، در این راستا در سطح دیپلماسی عمومی با ۱۵ شهر دنیا از قاره‌های مختلف جهان عقد خواهرخواندگی و ارتباطات و مراودات فرهنگی داریم.

وی با بیان اینکه آلمان و اسپانیا از جمله کشورهایی هستند که شهرهای آن‌ها با شهر اصفهان خواهرخوانده است، ادامه داد: اگر کشور دانمارک تمایل داشته باشد، آمادگی داریم با یکی از شهرهای این کشور قرارداد خواهرخواندگی امضا کنیم، چراکه ارتباط در سطح دیپلماسی عمومی، این امکان را فراهم می‌کند که فارغ از فرایندهای رسمی بتوانیم زمینه ارتباط و مراودات و تردد هنرمندان، تجار و شخصیت‌های علمی را میان دو شهر و کشور برقرار کنیم.

سفیر دانمارک با شناختی که از شهرهای کشور خود دارد، می‌تواند شهری که مختصات آن با اصفهان همسان و از لحاظ تاریخی، فرهنگی و طبیعی به اصفهان نزدیک باشد را برای خواهرخواندگی به اصفهان معرفی کند تا مقدمات عقد قرارداد خواهرخواندگی فراهم شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در دیپلماسی عمومی، مردم با فرهنگ یکدیگر آشنا می‌شوند؛ به‌عنوان مثال ما در اصفهان بارها شاهد اجرای گروه‌های هنرهای مختلف شهرهای خواهرخوانده از جمله موسیقی، هنرهای نمایشی و تئاتر بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: سفیر دانمارک با شناختی که از شهرهای کشور خود دارد، می‌تواند شهری که مختصات آن با اصفهان همسان و از لحاظ تاریخی، فرهنگی و طبیعی به اصفهان نزدیک باشد را برای خواهرخواندگی به اصفهان معرفی کند تا مقدمات عقد قرارداد خواهرخواندگی فراهم شود.

قاسم‌زاده با بیان اینکه شهر اصفهان از دیرباز تاکنون شهر همزیستی ادیان و اقوام مختلف در تاریخ بوده است، گفت: مسیحیت، یهود، زرتشت و مسلمانان سال‌ها به خوبی در کنار هم در اصفهان زندگی کردند، از سویی اصفهان شهری است که چندین دوره سابقه پایتختی کشور را داشته و شهری با مردم خونگرم، صمیمی و اهل تعامل است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کودک، کودکان ایران با داستان‌های نویسنده معروف دانمارکی هانس کریستین آندرسن آشنا هستند، اظهار کرد: در زمینه انرژی به‌ویژه انرژی‌های پاک و خورشیدی نیز علاقه‌مند به استفاده از تجربیات کشور دانمارک هستیم، چراکه شهر اصفهان به سمت خانه‌هایی با انرژی صفر حرکت کرده است و به‌تازگی یک نمونه مجتمع مسکونی با انرژی مضاعف را تجربه کرده‌ایم که از طریق سلول‌های خورشیدی علاوه بر تأمین برق مجتمع مسکونی، مازاد برق را به شبکه برق شهر انتقال می‌دهد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسئله در اصفهان، مسائل زیست‌محیطی بوده است، لذا علاقه‌مند هستیم که شهروندان ما هوای پاک تنفس کنند که در این زمینه آماده همکاری با کشور دانمارک هستیم و از آن استقبال می‌کنیم.

تلاش می‌کنیم ورود و تردد گردشگران خارجی به ایران و اصفهان تسهیل شود.

وی در پاسخ به پیشنهادهای سفیر دانمارک برای مراودات و تعاملات فرهنگی و اقتصادی با شهر اصفهان اظهار کرد: هر یک از زمینه‌های ارتباطی که در این جلسه مطرح شد، می‌تواند نقطه آغاز تعامل و ارتباط اصفهان با دانمارک باشد، البته برای هر یک باید برنامه‌ای مدون تدوین کرد، در این راستا به‌عنوان شهردار اصفهان آماده فراهم کردن زمینه‌های این تعاملات و ارتباطات هستم.

قاسم‌زاده گفت: می‌توان به‌صورت خاص برای فعال کردن ورود گردشگران خارجی از جمله شهروندان دانمارکی به اصفهان اقدام کرد و ما آماده استقبال از آنها هستیم و فرش قرمز برای آنها پهن می‌کنیم، در واقع برای رفع مشکلات در این زمینه تلاش خواهیم کرد تا ورود و تردد گردشگران خارجی به ایران و اصفهان تسهیل شود و از سوی دیگر مسئولان دانمارک به عنوان دولت‌مردان کشور باید زمینه‌های معرفی ظرفیت‌های ایران و اصفهان به شهروندان خود را بیشتر فراهم کنند.

وی حضور سفیر دانمارک در اصفهان را نوید تحولات و ارتباطات جدید دانست و افزود: اوایل مهرماه سال جاری، اصفهان میزبان برگزاری سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان است، در این راستا از کشور دانمارک به دلیل سابقه درخشان در عرصه داستان‌های کودک دعوت می‌کنیم در این جشنواره شرکت کند.

کد خبر 673752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.