۵۰ درصد جمعیت اروگوئه به آب دسترسی ندارند!

خشکسالی به عنوان علت اصلی کاهش دسترسی مردم اروگوئه به آب آشامیدنی شناخته شد؛ در حال حاضر ۵۰ درصد جمعیت این کشور به آب آشامیدنی دسترسی ندارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سرمایه‌گذاری ناچیز دولت اوروگوئه برای ذخیره آب منجر به کمبود شدید آن در پی تشدید خشکسالی شده و همین امر نگرانی‌های بی‌شماری را پیش روی سلامت شهروندان قرار داده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد از جمعیت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار شهروند اهل اروگوئه، به آب آشامیدنی کافی در نزدیکی خود دسترسی ندارند که محققان پیش‌بینی کرده‌اند این شرایط تا چند ماه آینده نیز ادامه خواهد داشت. حتی برخی دانشمندان استدلال کرده‌اند که وضعیت خشکسالی کنونی می‌تواند آسیب‌پذیری هرچه بیشتر ذخیره آب کشور را به دنبال داشته باشد، به‌ویژه کیفیت و سلامت شهروندان پایتخت را تحت تأثیر قرار دهد.

نکته جالب توجه در مورد اروگوئه این‌که کشور نام‎برده یکی از مناطق پردرآمد جهان به‌حساب می‌آید که مدیران آن همواره از دسترسی کافی مردم به آب آشامیدنی خبر داده و مدعی شده‌اند ذخیره آب در کشور فراوان است. حتی مقاماتی که از کمبود آب در کشور سخن می‌گفتند به فاجعه‌شناس معروف می‌شدند و سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش به تأخیر می‌افتاد.

فاجعه‌ای بدتر از خشکسالی در انتظار اروگوئه

محققان بر این باور هستند که وقوع سه سال خشکسالی پی‌درپی در اروگوئه به خالی شدن ذخایر آب منجر شده و همین امر مردم را با کمبود شدید آب آشامیدنی مواجه کرده و بر آب شور رودخانه ریو دلا پلاتا افزوده است. در اوایل ماه می سطح استفاده از سدیم و کلراید در آب به پیشنهاد سازمان جهانی بهداشت به اوج خود رسید و همین امر تغییر مزه آب را به دنبال داشت و نگرانی‌های بسیاری را پیش روی شهروندان برای سلامت خود قرار داد، این در حالی است که مقامات تاکید می‌کنند که افزودن مواد شیمیایی به آب تنها مزه و بوی آن را تحت تأثیر قرار داده است و هیچ خطری را بر سلامت شهروندان تحمیل نمی‌کند. البته همواره مصرف آب آشامیدنی کاملاً سالم به گروه‌های آسیب‌پذیر مانند کودکان، زنان باردار و افراد مبتلا به بیماری‌های خاص پیشنهاد شده است، با این حال مدیران از سلامت آب معمولی نیز خبر داده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در ماه می حدود ۵۰ درصد از مردمی که با کمبود آب مواجه بودند، مصرف آب لوله‌های خانه‌های خود را کاهش دادند و ۳۵ درصد از آن‌ها نیز به‌طور کامل از نوشیدن آب در منازل محروم بودند. در این راستا، دولت آب بطری را از مالیات معاف کرد و مدعی شد که برای بیش از ۵۰۰ هزار شهروند، آب معدنی تأمین می‌کند.

فاجعه‌ای بدتر از خشکسالی در انتظار اروگوئه

کد خبر 673749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.