راهکار کاهش نرخ فرونشست، تغذیه حوضه آب‌ریز زاینده‌رود است

استاندار اصفهان با بیان اینکه راهکار کاهش نرخ فرونشست و متوقف کردن آن، تغذیه حوضه آبریز زاینده‌رود است، گفت: انتقال آب، کاهش مصرف و جلوگیری از مصارف غیرقانونی از جمله راهکارهای مطرح برای تغذیه این حوضه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید رضا مرتضوی شامگاه شنبه_ بیست‌وچهارم تیرماه_ در حاشیه جلسه شورای اداری استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین چالش‌های استان موضوع فرونشست است و در این راستا یکی از تفاوت‌های این مسئله در اصفهان با دیگر استان‌ها این است که در اصفهان فرونشست وارد محدوده‌های مسکونی، صنعتی و زیرساخت‌ها شده است.

وی افزود: برای پیگیری این موضوع، افرادی از جمله رئیس سازمان محیط‌زیست، وزیر نیرو و کشور از مناطق بازدید کردند و در جلساتی در تهران نیز پیگیر این امر بودیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه راهکار کاهش نرخ فرونشست و متوقف کردن آن، تغذیه حوضه آبریز زاینده‌رود است، یادآوری کرد: انتقال آب، کاهش مصرف و جلوگیری از مصارف غیرقانونی از جمله راهکارهای مطرح برای تغذیه این حوضه است و در این راستا از سال گذشته تا امسال چاه‌هایی که به‌صورت غیرمجاز از آب زاینده‌رود به‌صورت غیرمجاز برداشت می‌کردند را به کنترل‌های هوشمند مجهز کردیم.

وی اظهار کرد: در حوزه خطوط انتقال و تأمین آب نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته و در این زمینه از سال قبل حدود دو پروژه در حال انجام است که پیشرفت‌های خوبی داشته و به‌صورت هفتگی جلساتی برای بررسی پیشرفت این پروژه‌ها داریم.

مرتضوی گفت: یکی از مشکلات ما در استمرار سرعت پروژه و تأمین مالی مناسب برای ادامه مسیر بوده که برای این امر جلسات مختلفی را در سطح ملی و استان داشتیم تا پشتیبانی‌ها به این سمت جلب شود.

وی اظهار کرد: با روندی که در حال جلو رفتن است امیدواریم در زمانی کم‌تر از زمان پیش‌بینی شده برخی از پروژه‌ها را به نتیجه برسانیم اما یکی از نگرانی‌ها تأمین منابع مالی است که وقت زیادی را صرف این امر می‌کنیم و یکی از موارد برای پیگیری‌های ثابت از مسئولان امر است.

کد خبر 673607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.