خلق رویداد از مباحث کلیدی در توسعه گردشگری شهرستان لنجان است

فرماندار شهرستان لنجان گفت: لازم است به‌منظور توسعه گردشگری شهرستان، تعریف و خلق رویدادهای مختلف با هدف ایجاد جاذبه‌های جدید برای گردشگران انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محمدی‌فشارکی امروز _شنبه بیست‌وچهارم تیرماه_ در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان لنجان یکی از راه‌های ایجاد درآمد پایدار را بهره‌گیری از اقتصاد گردشگری دانست و اظهار کرد: صنعت گردشگری در پویایی اقتصاد و دستیابی به توسعه پایدار تأثیر بسزایی دارد و شهرستان لنجان به واسطه جاذبه‌های طبیعی، آثار تاریخی، بقعه‌های متبرک و مکان‌های زیارتی به مقصدی ویژه برای گردشگری تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه گردشگران به دنبال جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و اجتماعی هستند، افزود: شهرستان لنجان ظرفیت تبدیل شدن به یک منطقه گردشگری کشوری را دارد و انتخاب شهرستان لنجان به عنوان شهرستان برتر در نوروز ۱۴۰۲ در استان اصفهان نشان از این مهم دارد.

فرماندار شهرستان لنجان معرفی ظرفیت‌ها و مبادلات فرهنگی را از مؤلفه‌هایی مهم در حوزه گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: معرفی ظرفیت‌های شهرستان یکی از اولویت‌هایی است که باید تلاش شود با کمک تاثیرگذاران حوزه‌های فرهنگی-اجتماعی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و دستگاه‌های دیگر در مسیر آن حرکت کرد تا شاهد ایجاد تحرک و پویایی بیشتر در حوزه گردشگری باشیم.

محمدی‌فشارکی جاذبه‌سازی را یکی دیگر از مباحث کلیدی در توسعه گردشگری دانست و ادامه داد: آداب و رسوم، بازی‌های بومی و محلی، غذاهای سنتی، معماری سنتی و استفاده از ظرفیت‌هایی از این قبیل، بستر مهمی برای توسعه گردشگری محسوب می‌شود؛ لذا باید با تعریف و خلق رویدادهای مختلف به سمت ایجاد جاذبه‌های جدید که بر جذب گردشگر اثرگذار است حرکت کرد.

وی اضافه کرد: گردشگری کشاورزی، صنعتی و درمانی از زیرشاخه‌های اصلی صنعت گردشگری به‌شمار می‌آید که ظرفیت و پتانسیل بالقوه استفاده از آنها در شهرستان لنجان وجود دارد و برای توسعه گردشگری باید با تلاش جهادی مسئولان، بسترهای لازم در این حوزه‌ها آماده‌سازی شود.

فرماندار شهرستان لنجان گفت: ایجاد و توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی نقش مؤثری در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در بخش گردشگری دارد و از بهترین راه‌های کسب درآمد پایدار و توسعه گردشگری در روستاهای شهرستان لنجان و جلوگیری از مهاجرت است؛ لذا باید از همه ظرفیت‌های موجود در این زمینه بهره‌برداری شود.

محمدی‌فشارکی افزود: امروزه در صنعت گردشگری از کالای فرهنگی و صنایع‌دستی ثروت تولید می‌شود و با توجه به ظرفیت بالای هنرمندان شهرستان لنجان باید بیش از پیش در استفاده از آن‌ها و تولید ثروت از این منابع تلاش کنیم.

کد خبر 673479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.