لزوم تدوین نظام‌نامه برای تبدیل فرهنگسراهای اصفهان به فضای کار اشتراکی

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم تبدیل تعدادی از فرهنگسراها به فضای کار اشتراکی گفت: این کار نیازمند آئین‌نامه و نظام‌نامه است که توسط سازمان فرهنگی شهرداری تدوین می‌شود.

مصطفی نباتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تبدیل تعدادی از فرهنگسراها به فضای کار اشتراکی، نیازمند آیین‌نامه و نظام‌نامه‌ای همچون نظام‌نامه واگذاری مراکز فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اصفهان است.

وی با بیان اینکه متولی تدوین نظام‌نامه تبدیل تعدادی از فرهنگسراها به فضای کار اشتراکی، سازمان فرهنگی شهرداری است، افزود: این نظام‌نامه باید در شورای عالی واگذاری متشکل از مدیرکل حراست شهرداری، شهردار اصفهان و معاون فرهنگی وی تصویب شود و به‌طور حتم فضاهای کار اشتراکی بسته به خدماتی همچون برگزاری رویداد، مشاوره، میز یا اتاق اختصاصی که ارائه می‌کنند، به‌عنوان فضای کسب‌وکاری تعریف می‌شوند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: فضای کار اشتراکی هزینه‌ها و درآمدهایی دارد که اگر باهم برابر نشود و هزینه‌ها انتفاعی باشد، بخشی از آن برای جبران خرج بنا و سایر هزینه‌های جنبی، از مشارکت‌کننده دریافت می‌شود که حوزه امور مناطق سازمان فرهنگی در این رابطه می‌تواند پاسخگو باشد.

وی تاکید کرد: بهای خدمات فضاهای کار اشتراکی توسط شورای اسلامی شهر در قالب لایحه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان تصویب شده است و در صورت لزوم، شهرداری می‌تواند به آن استناد کند اما هنوز این سیاست مشخص نشده است.

نباتی‌نژاد با بیان اینکه شهرداری اصفهان برای معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان هزینه‌هایی را متقبل می‌شود، تصریح کرد: مجموعه رویداد «اینوتک» که مهرماه سال جاری در نصف‌جهان برگزار می‌شود، در همین راستا است و تمام شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.

وی ادامه داد: جایزه مدیریت شهری در جشنواره بین‌المللی شیخ بهایی به‌عنوان یک مشوق برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است و رتبه هر شرکت در این جایزه موجب می‌شود شهرداری اصفهان و سایر شهرداری‌ها به‌صورت جدی، آن شرکت را مورد توجه قرار دهد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر خرید محصول و فناوری توسط مدیریت شهری از شهرک علمی و تحقیقاتی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: برگزاری اتاق فکر، جایزه مدیریت شهری، همکاری در بهره‌برداری از فضاهای کار اشتراکی و مراکز نوآوری در قالب قرارداد باز مدیریت شهری اصفهان با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در حال انجام است.

کد خبر 673478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.