بهره‌مندی مددجویان از طرح حمایت بیمه‌های تامین اجتماعی / ۱۳۶ مددجوی اصفهانی بازنشسته شدند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: طرح حمایت بیمه‌های تامین اجتماعی، به منظور رسیدن به خروجی پایدار و تامین آتیه خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد برای زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های اشتغال و خودکفایی درحال اجرا است.

کریم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه طرح حمایت بیمه‌های تأمین اجتماعی از سال‌های گذشته اجرا شده است، اظهار کرد: از این طرح، زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه طرح بیمه‌های تأمین اجتماعی به منظور رسیدن به خروجی پایدار و تأمین آتیه خانواده‌های تحت حمایت اجرا می‌شود، افزود: زنان و مجریان طرح‌های اشتغال با سابقه ۱۰ سال بیمه تأمین اجتماعی در سن ۵۵ سال برای زنان و ۶۰ سال برای مردان می‌توانند برای بازنشستگی اقدام کنند و از حقوق بازنشستگی برخوردار شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۴۱۳۵ نفر مشمول این طرح هستند، تصریح کرد: سال گذشته ۲۹۸ مددجو با رسیدن به سن بازنشستگی، مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی شدند و در سه ماهه نخست سال جاری نیز ۱۳۶ نفر با قرار گرفتن در لیست بازنشستگی، از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شدند.

وی با اشاره به اینکه بیمه تأمین اجتماعی حق همگانی است و این امر در قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: در سه ماهه نخست سال جاری بیش از هفت میلیارد تومان برای حق بیمه تأمین اجتماعی مددجویان مشمول این طرح پرداخت شده است.

کد خبر 673436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.