ضعف بنیان خانواده، ستون‌های جامعه را سست می‌کند

امام جمعه تیران و کرون گفت: ضعف بنیان خانواده، ستون‌های جامعه را سست می‌کند و باعث می‌شود اهداف دشمن محقق شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام حسین رشیدیان امروز _جمعه بیست‌وسوم تیرماه_ در خطبه‌های نماز جمعه تیران اظهار کرد: خانواده مهم‌ترین نهاد در حفظ و تعالی جامعه بوده که دشمن با شناخت این کانون استراتژیک، این بنیان را هدف قرار داده است.

وی افزود: طلاق و اختلافات همسران از جمله آسیب‌های خانواده‌ها بوده که دشمن با توطئه‌افکنی و تحریف و فساد هدف خود را در این زمینه دنبال می‌کند.

امام جمعه شهرستان تیران‌وکرون ادامه داد: تولید محتوای ضد فرهنگی و گسترش آن از طریق فضای مجازی، خانواده و ارتباطات بین زن و شوهر را مورد آسیب قرار داده و اینگونه خیانت به همسر و طلاق افزایش یافته است.

وی بر ضرورت فرهنگ‌سازی و تعمیق فرهنگ‌های ناب تاکید کرد و گفت: باید اتاق فکرهای فرهنگی داخل کشور فعال و بر اساس نیاز جامعه تولید محتوا و برنامه‌ریزی داشته باشند.

رشیدیان با بیان اینکه تحمل سختی‌های زندگی به سعادتمندی دنیا و آخرت می‌انجامد، تصریح کرد: صبر بر سختی‌های زندگی و ناملایمتی‌های همسر اجر و پاداش خواهد داشت و نباید این فراز و نشیب‌ها تبدیل به بحران شود.

وی به موضوع جوانی جمعیت نیز اشاره کرد و گفت: فرزندآوری یکی از نیازهای کشور برای آینده و جلوگیری از پیری جمعیت بوده و اگر به آن به موقع رسیدگی شود تا سال ۱۴۲۵ مشکلی نخواهیم داشت. رزق و روزی فرزند و همسر از طرف پروردگار تأمین می‌شود و نباید این نیازها موجب ترس در ازدواج و فرزند آوری شود.

امام جمعه شهرستان تیران‌وکرون خاطرنشان کرد: جامعه برای پیشرفت به نیروی انسانی جوان و تازه‌نفس نیاز دارد که باید برای تربیت آن کار شود و البته پیشکسوتان و سالمندان مایه برکت و معدن تجربه هستند.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم گفت: در آستانه ماه خون و قیام هستیم، تشکل‌های مذهبی کار خود را برای این ایام آغاز کرده‌اند و نیاز به تأمین محتوا و شناخت این قیام بزرگ داریم.

رشیدیان اضافه کرد: در ایام ماه محرم و صفر از محتواهای فرهنگی و سخنرانی‌ها برای شناخت دین و پیشرفت اخلاقی و دینی خود استفاده کنیم.

کد خبر 673343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.