بودجه ۶۲۷ میلیارد تومانی محله‌محوری اصفهان در ۱۴۰۲/ مبارزه با فساد رویکرد شورای ششم اراک

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «محله‌محوری، توجه عمیق به محلات اصفهان است»، «فسادستیزی در دستور کار شهرداری باشد»، «مدیران استانی تخصیص سهم ماده ۲۳ شهرداری همدان را پیگیری کنند»، «ابهامات زیادی در قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها وجود دارد»، «اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تخریب پل تاریخی زمان‌خان در دستور کار باشد»، «نهادها و سازمان‌های هم‌عرض کارکرد شوراها را تحت تأثیر قرار می‌دهد»، «تجهیز ماشین‌آلات شهرداری اراک در دستور کار است» و «تحقق بودجه شهرداری همدان نیازمند تلاشی مضاعف است» را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

محله‌محوری، توجه عمیق به محلات اصفهان است

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اعتبار ۴۰۴ میلیارد تومانی برای ۳۲ محله در قالب طرح محله‌محوری در سال گذشته نظر گرفته شد، گفت: پیاده‌روسازی، زیباسازی سیما و منظر، بازگشایی گلوگاه‌ها، امور خدمات و ایجاد فضای سبز از جمله پروژه‌های محله‌محوری در ۱۴۰۱ بود که حدود ۷۰ درصد آن محقق شد.

وی افزود: وقتی دیدیم به‌رغم اینکه سال نخست محله‌محوری بود، اما موفقیت خوبی داشت، انتخاب محله‌های جدید کارشناسی‌تر و ۱۷ محله انتخاب شد، همچنین ۶۲۷ میلیارد تومان بودجه برای محله‌محوری در سال جاری در نظر گرفته شد تا علاوه بر جبران تورم، عمقی‌تر به محله‌های انتخاب شده رسیدگی شود.

فسادستیزی در دستور کار شهرداری باشد

پیمان عین‌القضاتی، رئیس شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: امیدواریم با تغییرات پیش‌رو و تلاش‌های دوره جدید مدیریت شهری شاهد پیشرفت‌های محسوسی در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی باشیم.

وی با تشکر از خدمات علیرضا کریمی در دوره تصدی مدیریت شهری، مجتبی قاسمی، سرپرست شهرداری را یک نیروی جهادی و انقلابی دانست و افزود: امیدواریم با همراهی اعضای شورای اسلامی و تیم مدیریت شهری بتوانیم اقدامات عمرانی، مباحث فرهنگی و اجتماعی که از ابتدای دوره شورای ششم مورد تاکید بوده است را به سرانجام برسانیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: یکی از رویکردهای شورای اسلامی شهر مبارزه با فساد و کوتاه کردن دست افرادی است که با سوءاستفاده احتمالی از رانت بخواهند مسیر شهرداری را به انحراف بکشند، لذا سرپرست شهرداری در این مدت باید دقت‌های لازم را به عمل آورد.

مدیران استانی تخصیص سهم ماده ۲۳ شهرداری همدان را پیگیری کنند

اکبر کاووسی‌امید، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه در شورای اسلامی شهر به مدیران دولتی در بخش شهری دسترسی داریم، اظهار کرد: بخشی از حقوق مردم که باید در سطح ملی پیگیری شود، در اختیار نمایندگان مردم در مجلس است.

وی افزود: پیگیری تخصیص سهم ماده ۲۳ شهرداری از محل جرایم راهنمایی و رانندگی از جمله موارد قابل پیگیری در سطح ملی است و این موضوع، همیشه در شهر و شهرداری همدان در بی‌توجهی محض بوده است و قدرتی برای پیگیری آن نیست.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان خواستار پیگیری اختصاص سهم ماده ۲۳ از سوی نمایندگان همدان شد و گفت: ۱۶۰ میلیارد تومان به صورت قطعی در ماده ۲۳ بستانکار هستیم، دولت به وظیفه خود در این بخش عمل نکرده و وظیفه استانی تحقق این امر بر عهده استاندار است.

ابهامات زیادی در قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها وجود دارد

سیاوش محمودی، رئیس شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: ۲۵ سال از عمر شوراهای اسلامی شهر به عنوان مجموعه‌ای که ۷ اصل از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به آن اختصاص پیدا کرده است، می‌گذرد. ظرفیت‌های خوبی در قانون برای شوراهای اسلامی شهر وجود دارد تا شوراها بتوانند نیازهای جامعه از کوچک‌ترین واحد یعنی روستاها تا بزرگ‌ترین واحد یعنی کلان‌شهرها و شورای عالی استان‌ها را در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی شناسایی و برای رفع آن‌ها سیاست‌گذاری کنند.

وی افزود: کارآمدی و درست عمل کردن اعضای شوراهای اسلامی شهر به عنوان افرادی که از بدنه جامعه انتخاب و سیاست‌گذاری شهر را عهده‌دار می‌شوند، در زمینه حکمرانی اسلامی و مردم‌سالاری دینی بسیار مؤثر است، نظم و انضباط مالی در مدیریت شهری می‌تواند در این راستا مفید باشد و سبب پویایی شهر شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به مشکلات قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها، گفت: بر اساس ماده (۱) قانون درآمدهای پایدار، آئین‌نامه مالی باید توسط وزارت کشور تدوین شود و در هیئت دولت به تصویب برسد، علاوه بر آن بسیاری از بندها، تبصره‌ها و ماده‌ها نیازمند دستورالعمل است که باید آماده شود.

اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تخریب پل تاریخی زمان‌خان در دستور کار باشد

غلامرضا چهلگردی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: شهرستان سامان به دلیل دارا بودن جاذبه‌های گردشگری بسیار، باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و تهیه طرح جامع گردشگری شهرستان سامان و تمام شهرستان‌های استان باید در اولویت اقدامات سازمان میراث فرهنگی و صنایع‌دستی استان باشد.

وی افزود: بخشی از پایه ضلع شمالی و پایه میانی پل تاریخی زمان‌خان در حال ریزش است و برای جلوگیری از تخریب این بنای فاخر تاریخی باید اقدامات پیشگیرانه در دستور کار مسئولان ارشد استان چهارمحال‌وبختیاری باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: بخشی از پایه ضلع شمالی و پایه میانی پل تاریخی زمان‌خان در حال ریزش است و برای جلوگیری از تخریب این بنای فاخر تاریخی باید اقدامات پیشگیرانه در دستور کار مسئولان ارشد استان چهارمحال‌وبختیاری باشد.

نهادها و سازمان‌های هم‌عرض کارکرد شوراها را تحت تأثیر قرار می‌دهد

احمد صادقی، عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: مستحضر هستید که برنامه هفتم در ۱۵۰ صفحه و شامل ۲۴ فصل است، اما در این فصول هیچ اشاره‌ای به شوراها و مدیریت شهری نشده است.

وی افزود: نظامات مدیریت یکپارچه آب در این برنامه سرفصل‌هایی دارد که در جای خود مهم است، اما به مدیریت یکپارچه شهری یا حکمروایی محلی اشاره‌ای نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دلایل نادیده گرفتن شوراها، گفت: یکی از دلایل نادیده گرفتن شوراها این است که با تأخیر بیست ساله در شکل‌گیری شوراها، نهادها و سازمان‌های هم عرض شکل گرفته است، اما با ایجاد شوراها این نهادهای موازی حاضر به تفویض اختیار به شوراهای اسلامی شهر نشده‌اند.

تجهیز ماشین‌آلات شهرداری اراک در دستور کار است

وحید میرنظامی، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: با وجود اینکه در حوزه تجهیز ماشین‌آلات مورد نیاز شهرداری در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی اقدامات خوبی انجام شده است، اما هنوز خلاهایی در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: سال گذشته به منظور تجهیز سازمان سیما و منظر و سازمان پسماند شهرداری، ماشین‌آلاتی خریداری شد که از آن جمله می‌توان به یک دستگاه جنتکس، خودروهای گشت انضباط شهری و ماشین‌آلات عمرانی که در معاونت امور زیربنایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اشاره کرد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک گفت: با وجود اقدامات خوبی که انجام شده است، هنوز به تعدادی بیل‌بکهو و ماشین‌های کوچک چندکاره در حوزه شهر نیاز داریم و تعداد فینیشرهای شهرداری کفاف حجم کاری این مجموعه در حوزه توزیع آسفالت را نمی‌دهد.

تحقق بودجه شهرداری همدان نیازمند تلاشی مضاعف است

محمود مسگریان، رئیس شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: تحقق بودجه پیش‌بینی شده شهرداری در سال جاری، به تلاش مضاعف نیاز دارد و امید است با تلاش بیشتر شاهد تحقق کامل بودجه امسال شهرداری باشیم.

وی با بیان اینکه امید می‌رود با تلاش بیشتر مدیریت شهری اهداف توسعه‌ای شهر به لحاظ عمرانی، اقتصادی، گردشگری و فرهنگی در سال جاری محقق شود، افزود: این مهم دست‌یافتنی است، چراکه ایمان داریم بدنه شهرداری، وظایف خود را مجاهدانه انجام می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: تحقق بودجه پیش‌بینی شده شهرداری در سال جاری، نیازمند تلاشی مضاعف است و امید می‌رود با تلاش بیشتر، شاهد تحقق کامل بودجه امسال شهرداری باشیم.

کد خبر 673142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.