آزادسازی خیابان بازارچه تا ۲ ماه آینده/ جذب ۳۰ سرمایه‌گذار جدید برای احیای بافت تاریخی شهر

مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته را در بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «سیستم روشنایی و تهویه هوای ۱۳ پارکینگ مسقف شهرداری اصفهان ساماندهی شد»، «سومین درخت مایع اصفهان در کوه صفه نصب خواهد شد»، «کارگاه آموزشی «ارتقای چمن‌های فضای سبز در اصفهان» برگزار می‌شود»، «تکمیل آزادسازی خیابان بازارچه تا ۲ ماه آینده / طرح میدان علامه امینی متوقف شده است»، «برای عملیاتی شدن شهر هوشمند باید گام‌های مؤثری برداشت»، «باشگاه شهراندیشان را به مرور در شهر تعریف می‌کنیم / ۲۵ پروژه هتل‌سازی در حال ساخت است»، «برنامه هفتم توسعه کمکی به ارتقای جایگاه مدیریت شهری نمی‌کند»، «محله، محور عدالت مدیریت شهری ششم اصفهان»، «کمبود زیرساخت‌های حمل‌ونقلی را می‌توان با استفاده از ابزارهای هوشمندسازی جبران کرد» و «جذب ۳۰ سرمایه‌گذار جدید برای احیای بافت تاریخی اصفهان» مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته بود که گزیده‌ای از آن را در این بسته خبری ایمنا می‌خوانید.

سیستم روشنایی و تهویه هوای ۱۳ پارکینگ مسقف شهرداری اصفهان ساماندهی شد

مسعود توکلی‌پور، مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: ساماندهی سیستم روشنایی و تهویه هوای ۱۳ باب از پارکینگ‌های مسقف شهرداری از جمله پارکینگ‌های هشت‌بهشت، نیکبخت و آیت‌الله طالقانی به‌طور کامل انجام شد.

سومین درخت مایع اصفهان در کوه صفه نصب خواهد شد

امیر رضایی، رئیس اداره فنی و اجرایی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه درخت مایع، راه‌حلی مبتکرانه برای کاهش آلودگی هوا است، گفت: مراحل اجرایی نصب دو دستگاه درخت مایع در باغ گل‌های اصفهان انجام شده است و تا هفته آینده یک دستگاه درخت مایع در محوطه سنگی ورودی کوه صفه نصب خواهد شد.

کارگاه آموزشی «ارتقای چمن‌های فضای سبز در اصفهان» برگزار می‌شود

مجید عرفان‌منش، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: سلسله کارگاهای آموزشی فضای سبز این بار با موضوع ارتقای چمن‌های فضای سبز در اصفهان برگزار می‌شود.

تکمیل آزادسازی خیابان بازارچه تا ۲ ماه آینده / طرح میدان علامه امینی متوقف شده است

محسن زمانی، مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان گفت: برای آزادسازی خیابان بازارچه حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و تاکنون بیش از ۹۵ درصد از آزادسازی پلاک‌های واقع در مسیر آن انجام شده است که تا دو ماه آینده به‌طور کامل گلوگاه‌های آن بازگشایی خواهد شد.

برای عملیاتی شدن شهر هوشمند باید گام‌های مؤثری برداشت

مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه امروز شهرداران و مدیران مناطق شهری باید هوشمندسازی را از محیط‌های کاری خود آغاز کنند، گفت: هوشمندسازی برنامه بین‌بخشی است و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در حوزه عملیاتی شهر هوشمند مستلزم ارتباط با نهادهای بالادستی است.

باشگاه شهراندیشان را به مرور در شهر تعریف می‌کنیم / ۲۵ پروژه هتل‌سازی در حال ساخت است

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باشگاه شهراندیشان را به مرور در شهر تعریف می‌کنیم، گفت: در این باشگاه، شهراندیشان می‌توانند به صورت فرازمانی و فرامکانی ایده‌های خود را ارائه و در مسئله‌شناسی کمک حال مدیریت شهر باشند.

برنامه هفتم توسعه کمکی به ارتقای جایگاه مدیریت شهری نمی‌کند

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نمی‌توان گفت برنامه هفتم توسعه ضد مدیریت شهری است، اما معتقدم کمکی به ارتقای جایگاه مدیریت شهری و افزایش تفویض اختیارات آن نسبت به قبل نمی‌کند.

محله، محور عدالت مدیریت شهری ششم اصفهان

با توجه به نگاه محرومیت‌زادیی در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان، کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار در شورای اسلامی این کلان‌شهر تشکیل شد و ذیل آن، طرح محله‌محوری در راستای توجه به محله‌های کم‌برخوردار شهر در نظر گرفته شد.

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان می‌گوید: اصفهان به‌رغم داشتن فرصت‌های زیاد معیشتی و اقتصادی، درون خود، فرصت‌های منفی همچون حاشیه‌نشینی و مهاجرت را می‌بیند.

وی با بیان اینکه اگر به بافت‌های فرسوده اصفهان نگاه کنیم، کلونی‌های جمعیت محرومان را شاهد هستیم، می‌افزاید: بنای شورای اسلامی شهر در دوره ششم برای اینکه آحاد مردم را تحت پوشش خدمتی خود قرار دهد، نگاه به منطقه‌ای خاص به‌صورت ویژه نبوده است.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان می‌کند: این کمیسیون در دوره ششم مدیریت شهری تشکیل شد و تمام محله‌ها و مناطق شهر تحت پوشش آن است؛ در بودجه ۱۴۰۱ برای توجه به این محله‌ها، طرح محله‌محوری مطرح شد و این طرح پایه‌ای برای نگاه‌های محرومیت‌زدایی شد.

هادی غاضری، مسئول امور پیگیری اداره کل حوزه شهردار اصفهان می‌گوید: در دوره ششم مدیریت شهری، چند سیاست کلی همچون توجه به محلات و رفع مشکلات محله‌های کم‌برخوردار شهر مطرح شد که در راستای این سیاست، سال گذشته اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان برای محله‌های محروم مناطق پانزده‌گانه در نظر گرفته شد.

وی می‌افزاید: از هر منطقه، دو محله برای اجرای طرح محله‌محوری نظر گرفته شده است که معیار انتخاب این محلات، بافت فرسوده و ناکارآمد، بازدیدهای میدانی، سطح خدمات عمومی محله و نیازها و درخواست‌های مردمی بود که در نهایت با نظرات مدیران شهری، در مجموع ۳۰ محله برای این طرح انتخاب شد.

مسئول امور پیگیری اداره کل حوزه شهردار اصفهان با بیان اینکه در محله‌های انتخاب شده، پروژه‌ها بر اساس درخواست‌های مردمی معتمدان محلی و مشاوران محلات و نظرات مدیریت شهری در نظر گرفته شد، خاطرنشان می‌کند: موضوعات کلی این پروژه‌ها مواردی همچون بازگشایی گلوگاه‌های محلی، زیباسازی، دیوارنگاره محله و دیوارهای پیرامون مساجد، بهبود و گسترش فضای سبز، ترمیم و روکش آسفالت معابر فرعی و اصلی، ساماندهی پیاده‌روها، نصب المان‌های شهری مانند اسباب‌بازی کودکان در بوستان‌ها، اصلاح هندسی و آرام‌سازی ترافیکی، رفع خطر از نقاط ناایمن شهری، احداث سالن ورزشی و مجموعه روباز و ایجاد شبکه دفع آب‌های سطحی را شامل می‌شود.

کمبود زیرساخت‌های حمل‌ونقلی را می‌توان با استفاده از ابزارهای هوشمندسازی جبران کرد

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای ایجاد زیرساخت‌های بزرگ حمل‌ونقلی در شهرها به دلیل هزینه‌های آزادسازی زیاد نمی‌توان اقدام اساسی کرد، بنابراین باید با ابزار هوشمندسازی کمبود زیرساختی را در حوزه حمل‌ونقل را جبران کرد.

جذب ۳۰ سرمایه‌گذار جدید برای احیای بافت تاریخی اصفهان

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان از جذب ۳۰ سرمایه‌گذار جدید برای احیای بافت تاریخی این کلان‌شهر خبر داد و گفت: توجه و اهمیت دادن به میراث تاریخی و فرهنگی و احیای آن از نظر دین، عقل و عرف ممدوح است.

کد خبر 673119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.