همه دستگاه‌های متولی برای عدالت‌محوری در مناطق شهر وارد کار شوند

امام جمعه شمال شهر اصفهان گفت: احساس می‌کنم نگاه مدیران شهری عدالت‌محورانه است اما این موضوع تا به احساسی که ساکنان مناطق کم‌برخوردار دارند برسد، حدود ۷۰ درصد توان آن گرفته می‌شود، لذا تلاش مجموعه مدیریت شهری با احساس شهروندان تفاوت زیادی دارد که نقش حوزه روابط عمومی را می‌رساند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روح‌الله فیاض امروز_ چهارشنبه بیست‌ویکم تیرماه_ در جلسه صمیمانه مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر با امام جمعه شمال شهر اصفهان اظهار کرد: شهر زندگی اولویت‌هایی دارد که عدالت، درک درست مخاطب و است.

وی افزود: اگر پایه عدالت و احساس عدالت توسط شهروندان در شهر زندگی وجود نداشته باشد، شهر زندگی نتیجه خیلی خوبی ندارد؛ احساس بی‌عدالتی از خود بی عدالتی بدتر است و اگر شهروندی ببیند که دیده می‌شود، کمک می‌کند.

امام جمعه شمال شهر اصفهان خاطرنشان کرد: احساس می‌کنم نگاه مدیران شهری عدالت‌محورانه است اما این موضوع تا به احساسی که ساکنان مناطق کم‌برخوردار دارند، برسد، حدود ۷۰ درصد توان آن گرفته می‌شود، لذا تلاش مجموعه مدیریت شهری با احساس شهروندان تفاوت زیادی دارد که نقش حوزه روابط عمومی را می‌رساند.

وی با اشاره به درک درست مخاطب برای تحقق شهر زندگی ادامه داد: گاهی درک درستی از مخاطب خود نداریم و تا زمانی که این موضوع خوب محقق نشود، کار فرهنگی خوب پیش نمی‌رود.

فیاض با بیان اینکه اگر درک درستی از مخاطبان نداشته باشیم، شهر زندگی محقق نمی‌شود، گفت: بخشی در شهرداری به‌عنوان «شهر اسلامی» وجود دارد که باید بدانیم آیا به الگوی بومی خود رسیده است؟

وی با بیان اینکه زمانی که مسجد را از سایر نیازهای شهروندان جدا کردیم، دچار مشکل شدیم، تصریح کرد: الگوی شهر اسلامی، پیوستگی بین دنیا و آخرت را مد نظر دارد.

وی تاکید کرد: من حاضرم برای تحقق شهر زندگی با با مدیریت شهری همکاری کنم، اما باید سازوکاری برای آن تعیین شود تا این گفت‌وگوها شکل بگیرد.

فیاض با بیان اینکه به نظرم لازم است فعالان فرهنگی شهر را به حصه و ارزنان بروند تا با واقعیت مواجه شوند، تاکید کرد: فعال فرهنگی درکی از محرومیت، بی‌عدالتی، شهر و فعالیت‌های شهری دارد و باید کار میدانی شهرداری را ببیند.

وی ادامه داد: اینکه مدیریت شهری فعالیت خوبی همچون ایده، تشکیل کمیسیون جداگانه و سایر موارد را برای کم‌برخوردارها مورد توجه قرار داده، خوب است، اما رفع بخشی از مشکلات با شهرداری نیست.

وی ادامه داد: اگر تمام ارگان‌ها در چند منطقه خاص برای عدالت‌محوری وارد شوند، نتیجه خوبی خواهد داشت.

کد خبر 673079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.