۱۴ سال بر امواج رادیو، هم‌نوا با مردم شهر

برنامه رادیویی «صدای شهر» ۱۴ سال پیش در شهرداری اصفهان به منظور شنیده شدن صدای مردم راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صحبت از حضور در یک جشن تولد است، جشن تولدی که باید برای چهاردهمین سال پیاپی، شمع آن را فوت کرد و وارد پانزدهمین سال او شد.

عدد ۱۴ در دین مبین اسلام به عنوان یک عدد بلوغ شناخته می‌شود، عددی که ورودی برای یک رده سنی خاص و تحول‌آفرین است، اما این جشن تولد به‌رغم اینکه کیک، آذین‌بندی، دورهمی گرم و صمیمی، خنده‌ها و تبسم‌ها، شادی‌ها و حتی مهمانانی دارد، با جشن تولدهای دیگر کمی متفاوت است، چراکه جشن تولد ۱۴ سالگی فرد نیست، بلکه جشن سالروز تولد برنامه‌ای رادیویی است که انسان‌های متفاوت برای یک هدف در قامت یک پیکر به دور هم در طبقه فوقانی پارکینگ طالقانی سال‌های سال است جمع شده‌اند.

۱۴ سال بر امواج رادیو، هم‌نوا با مردم شهر

استودیو رادیویی که ۱۴ سال پیش از سال ۸۷ بر اساس ابتکار عمل مدیران وقت به منظور یک اطلاع‌رسانی دقیق، شفاف، خلاقانه در شهرداری اصفهان و با همراهی و هماهنگی صداوسیمای استان شکل گرفت، امروز در حالی به پانزدهمین سال فعالیت رادیویی صدای شهر ورود می‌کند که مسئولان شهری و مدیران صدا و سیمای استان به فکر ارتقا و رشد این جوان ۱۴ ساله هستند.

اداره تولیدات رسانه‌ای شهرداری اصفهان متشکل از بخش سیمای شهر و صدای شهر است؛ محمدحسن غضنفری هرندی، رئیس اداره تولیدات رسانه‌ای شهرداری اصفهان می‌گوید: مجموعه صدای شهر از بیست‌وچهارم تیرماه ۱۳۸۸ فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون قریب به ۱۴ سال از آغاز به کار این استودیو می‌گذرد.

وی می‌افزاید: از اهداف برنامه‌سازی صدای شهر می‌توان به اطلاع‌رسانی رخدادها و خدمات شهری به شهروندان، معرفی اماکن و ظرفیت‌های شهر، آموزش فرهنگ شهروندی، شنیدن صدای مردم و دریافت مشکلات و نظرات شهروندان، جلب مشارکت در اجرای برنامه‌ها و آموزش، راهنمایی و تسهیل در تعامل با شهرداری و دریافت خدمات اشاره کرد.

رئیس اداره تولیدات رسانه‌ای شهرداری اصفهان یادآور می‌شود: رویکردهای برنامه‌سازی صدای شهر هم‌افزایی با سایر رسانه‌های شهرداری اعم از خبرگزاری ایمنا، اصفهان زیبا، ایجاد تعامل دوسویه میان شهرداران و شهروندان و پرهیز از ارائه صرف گزارش از سوی شهرداری، خروج استودیو و تاکید بر تولیدات میدانی در شهر، فراهم‌سازی امکان گفت‌وگوی مدیران، کارشناسان و سطوح مختلف اداری و پرهیز از تمرکز بر حلقه مدیران ارشد و خلاقیت و ابداع در بخش‌ها، موضوعات و نحوه پرداخت به مسائل مختلف شهری است.

وی تصریح می‌کند: برنامه‌های صدای شهر در دو شیفت کاری صبح و بعد از ظهر از شنبه تا پنجشنبه روزانه ۷۰ دقیقه در هفت آیتم ۱۰ دقیقه‌ای بر روی آنتن رادیویی می‌رود.

۱۴ سال بر امواج رادیو، هم‌نوا با مردم شهر

پرستوی خدری، از پیشکسوتان عرصه رادیویی استان که از ۱۳۷۱ فعالیت خود را در صداوسیمای استان آغاز کرده و به‌صورت رسمی از ۱۳۸۸ مدیر هماهنگی صدای شهر است، اظهار می‌کند: در طول ۱۴ سال گذشته، پایین‌و بالاها، تلخی‌ها و شیرینی‌های زیادی را در صدای شهر مشاهده کرده، اما محور همه این فعالیت‌ها در کار رادیویی و برنامه زنده رادیویی، استرس، استرس و استرس است.

وی با اشاره به اینکه برنامه رادیویی صدای شهر هر روز صبح در سه نوبت با موضوعات و محورهای مختلف بر روی آنتن می‌رود، می‌افزاید: اوج استرس ما روزهای چهارشنبه هر هفته‌ای است که بر اساس ابتکار عمل دوره ششم مدیریت شهری، ساعت ۱۳:۱۰ به مدت ۴۰ دقیقه گفت‌وگوی بی‌واسطه شهردار با مردم را ضبط می‌کنیم و شهروندان سوالات خود را بدون هیچ‌گونه واسطه‌ای از علی قاسم زاده، شهردار اصفهان می‌پرسند.

مسئول هماهنگی «صدای شهر» با بیان اینکه هنوز پس از ۱۴ سال برای هر برنامه رادیویی زنده استرس حاکم است گفت: تلخ‌ترین خاطرات در طول ۱۴ سال گذشته مربوط به رفتن عزیزانی است که روزی در استودیوی «صدای شهر» همکار ما بودند، به‌ویژه مرحوم غزالی که تلاشی بی‌بدیل برای راه اندازی برنامه رادیویی «صدای شهر» داشتند.

۱۴ سال بر امواج رادیو، هم‌نوا با مردم شهر

مسعود عنایت مجری برنامه گفت‌وگوی بی‌واسطه با مردم نیز در حاشیه برگزاری جشن ۱۴ سالگی از خاطرات تلخ و شیرین خود در طول این سال‌ها می‌گوید و شیرین‌ترین لحظات خود را در طول برنامه رادیویی «صدای شهر» اطلاع‌رسانی رویدادها و برنامه‌هایی عنوان می‌کند که مردم با شنیدن آن‌ها خوشحال می‌شوند.

۱۴ سال بر امواج رادیو، هم‌نوا با مردم شهر

این جشن تولد ۱۴ سالگی «صدای شهر» مهمانان ویژه هم داشت، مهمانانی که از جنس رادیو و منزلگاه اصلی آن یعنی صدا و سیما بودند، یوسف افشارنیا، مدیر کل صدا و سیمای استان اصفهان به همراه جمعی از معاونان خود مهمانان ویژه این جشن سالروز تولد بودند که برای بلوغ رسیدن این برنامه رادیویی به دور هم جمع شده بودند و دست در دست مدیران شهری کیک آن را بریدند.

رمز موفقیت مدیریت شهری اصفهان در تعاملات رسانه‌ای است

یوسف افشارنیا، مدیر کل صدا و سیمای استان اصفهان در این برنامه می‌گوید: روندی که در حوزه مدیریت صدا در اصفهان وجود دارد، نتایج موفقیت‌آمیزتری نسبت به روند فعالیت حوزه سیما داشته و برنامه رادیویی «صدای شهر» با دارا بودن چهارده‌سال تجربه، توانسته ارتباط مؤثری با شهروندان برقرار کند و بازتاب‌دهنده نظرات مردمی باشد.

وی می‌افزاید: اگر این ظرفیت در حوزه سیمای شهر هم ایجاد شود، بی‌شک ارتباط بهتری میان شهرداری و صدا و سیمای استان ایجاد می‌شود و قادر به بازتاب مطالبات و نظرات شهروندی و برقراری تعامل موثرتری با مردم خواهیم بود.

مدیرکل صدا و سیمای استان اصفهان ادامه می‌دهد: با قاطعیت می‌توان ادعا کرد، نگاه مدیریت شهری اصفهان به موضوع رسانه و ارتباطات مردمی از طریق رسانه در سطح کشور انحصاری است و همت شهرداری اصفهان برای اینکه تسهیل ارتباط با مخاطب صورت گیرد، در بین همه کلانشهرها بی‌بدیل بوده است.

مدیر کل صدا و سیمای استان اصفهان گفت: حقیقتاً این نوع نگاه بسیار خوب است و رمز موفقیت مدیریت شهری اصفهان هم در این تعاملات رسانه‌ای است.

افشاری نیا با بیان اینکه یکی از مزیت‌های برنامه رادیویی صدای شهر، چالشی بودن این برنامه و سوالات پرسیده شده از مدیران است، می‌گوید: اگر چنین روالی در این برنامه حاکم نباشد، یک واگرایی بین مردم ایجاد خواهد کرد.

وی اضافه می‌کند: بر اساس تأکیدات اعضای شورای اسلامی شهر، باید برنامه سیمای شهر هم یک الگوی مردمی از «صدای شهر» داشته باشد و باب گفت و گوی مستقیم و بی واسطه چهره‌ای مدیران شهری با مردم نیز در این برنامه هم شکل بگیرد تا میزان رضایت مردم افزایش یابد.

مدیر کل صدا و سیمای استان اصفهان خاطرنشان می‌کند: برنامه‌ای به شکل و شمایل «صدای شهر» که زمینه گفت‌وگوی بی‌واسطه مدیران با مردم است، در سطح کشور نداشته و استان‌های زیادی درصدد اجرای این شکل برنامه برآمده‌اند، اما تا به امروز محقق نشده است.

۱۴ سال بر امواج رادیو، هم‌نوا با مردم شهر

صدای شهر، بسترساز ارتباط شهروندان با متولیان شهر شد

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در چهاردهمین سالگرد تأسیس «صدای شهر» ضمن عرض خداقوت به دست‌اندرکاران اداره تولیدات رسانه‌ای خاصه «صدای شهر» می‌گوید: راه‌اندازی برنامه رادیویی صدای شهر در ۱۴ سال قبل، تصمیم خلاقانه‌ای بود که توانست نتایج قابل‌توجهی در زمینه ایجاد بستر ارتباطی مناسب میان شهروندان و متولیان شهر ایجاد کند.

وی تصریح می‌کند: امروز نیز باید بر اساس تجربیات مفید گذشته، برای برداشتن قدم‌های خلاقانه اقدام کرد و استمرار چنین اقدامات و برنامه‌های را در دستور کار قرار داد.

شهردار اصفهان ادامه می‌دهد: امروز نیز ما باید متناسب با اقتضائات و شرایط زمانه تصمیمات جدید و جسورانه بگیریم و فکر کنیم که چه اقدامات جدیدی می‌توان در این زمینه انجام داد.

وی عنوان می‌کند: در سایه راه‌اندازی این برنامه رادیویی توانسته‌ایم ارتباط بی واسطه با مردم برقرار کنیم که شایسته تقدیر از زحمات گذشتگان تا به امروز است.

گزارش از سیدامیرحسین ابطحی

کد خبر 673029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.