تفکیک زباله از مبدا نیازمند فرهنگ‌سازی است

شهردار کرمانشاه گفت: تفکیک زباله از مبدا جزو سیاست‌های شهرداری است و باید به منظور بهبود فرآیند آن فرهنگ‌سازی انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نادر نوروزی در دیدار با هایده شیرزادی مدیرعامل شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه، اظهار کرد: کرمانشاه نخستین شهری بود که با تلاش جنابعالی و همراهی مجموعه شهرداری کرمانشاه، عملیات بازیافت زباله را آغاز و مبادرت به تولید کود بیوکمپوست کرد.

وی افزود: با انجام عملیات بازیافت از دفن زباله در محیط زیست که نتیجه‌ای به جز از بین رفتن محیط زیست ندارد، جلوگیری می‌شود؛ لذا تاکید بنده و مجموعه شهرداری کرمانشاه بر ادامه فعالیت بازیافت زباله، ساماندهی و تفکیک زباله از مبدأ است.

شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: بازیافت زباله طی سال‌های گذشته فراز و فرود داشته است، اما این بازیافت سود سرشاری از منظر حفظ محیط زیست برای اهالی کرمانشاه و آیندگان داشته که قابل تقدیر است.

نوروزی با تاکید بر ادامه فعالیت بازیافت زباله در کرمانشاه، ادامه داد: لازم است طرح تفکیک زباله از در منازل به صورت جدی دنبال و تدابیری اندیشیده شود تا از سرقت زباله جلوگیری و از عایدات آن خدمات بیشتری به شهروندان کرمانشاهی ارائه شود.

وی ادامه داد: برای داشتن شهری پاکیزه نیاز به همراهی شهروندان است؛ لذا باید دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها در این امر مهم در کنار شهرداری باشند و فعال شوند.

شهردار کرمانشاه به سرقت بخش قابل توجهی از زباله در مسیر مبدأ تا مخازن اصلی بازیافت اشاره کرد و گفت: زباله یک ثروت برای مدیریت شهری است و از عایدات آن می‌توان به مدیریت شهری در ارائه بهتر خدمات به شهروندان کمک کرد.

نوروزی افزود: نباید بگذاریم این ثروت توسط عده‌ای به نام زباله‌گرد به کام ضایعاتی‌ها برود، بلکه لازم است با اجرای دقیق طرح تفکیک زباله این ثروت و عایدات آن در خدمت به شهروندان کرمانشاه مدیریت شود، در همین راستا تصمیمات خوبی با همکاری دستگاه قضائی و نیروی انتظامی گرفته شده است.

وی بر انجام فعالیت شرکت بازیافت با هدف داشتن شهری پاکیزه و محیط زیستی سالم تاکید کرد.

کد خبر 672993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.