ظرفیت کاروان‌های عتبات برای تاسوعا و عاشورا تکمیل شد

مسئول یکی از دفاتر زیارتی گفت: ظرفیت کاروان‌های عتبات برای تاسوعا و عاشورا در ساعات نخست، تکمیل شد.

به گزارش ایمنا، در کمتر از دو روز پس از آغاز نام‌نویسی سفر عتبات برای دهه اول محرم، ظرفیت کاروان‌ها تکمیل شد؛ سازمان حج و زیارت برای دهه اول محرم ظرفیت سفرهای زمینی را باز کرده است و در همه استان‌ها، بر اساس تقاضا کاروان‌هایی پیش‌بینی شده بود. هزینه همراهی با این کاروان‌ها به‌طور متوسط هفت میلیون تومان اعلام شد.

با توجه به تقاضای بالا برای این سفر معنوی، به سرعت ظرفیت کاروان‌ها تکمیل شد.

مشتاق، مسئول یکی از دفاتر زیارتی می‌گوید: ظرفیت کاروان‌ها برای سفر عتبات در تاسوعا و عاشورای حسینی، در ساعات نخست ثبت‌نام، تکمیل شد.

همچنان خبری از سفرهای هوایی عتبات در محرم نیست

با توجه به تکمیل ظرفیت کاروان‌ها برای دهه اول محرم، سازمان حج و زیارت ظرفیت‌های جدید را تا پایان مرداد باز کرده است و متقاضیان سفر عتبات می‌توانند در دور جدید اعزام‌ها ثبت‌نام کنند. البته تا پایان مرداد برای همه کاروان‌ها به صورت زمینی برنامه‌ریزی شده است و همچنان خبری از سفرهای هوایی عتبات نیست.

بعضی از شرکت‌های مجری اعزام زائران به عتبات، در حال مذاکره با ایرلاین‌ها هستند تا بتوانند برای سفر عتبات در ماه محرم پرواز چارتر داشته باشند. اما با توجه به بالا بودن هزینه پروازها، هنوز سفرهای هوایی عتبات در ماه محرم اجرایی نشده است و ثبت‌نامی هم تا این لحظه برای این سفرها انجام نمی‌شود.

به گزارش ایمنا، دور جدید سفرهای زیارتی به عتبات از یکم مردادماه آغاز می‌شود. پنجم و ششم مردادماه مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی است که بسیاری از ایرانیان برای عزاداری در این ایام به کربلا مشرف می‌شوند.

منبع: فارس

کد خبر 672970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.