سهم بزرگ پلیس اسپانیا در ردیابی و کاهش کربن شهری

پلیس اسپانیا یکی از اولین نیروهای پلیس جهان است که ردپای کربن خود را ارزیابی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وزارت کشور اسپانیا به‌تازگی اعلام کرده است که نیروی پلیس این کشور (Guardia Civil) اولین نهاد این چنینی است که اقدامات مشخصی را برای محاسبه، کاهش و جبران اثرات زیست‌محیطی فعالیت‌های خود انجام خواهد داد. به عبارت دیگر، تلاش خواهد کرد تا ردپای کربن خود را کاهش دهد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این ابتکار باعث شده است آن‌ها در میان معدود نیروهای پلیس در جهان قرار بگیرند که فعالانه در حال تلاش برای داشتن محیط زیست پاک‌تر هستند.

به این منظور، Guardia Civil در اداره تغییرات آب‌وهوایی اسپانیا (OECC) عضو شده است که به عنوان بخشی از وزارت محیط زیست کشور، مسئول ثبت محاسبه گازهای گلخانه‌ای است که ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌ها آن را طی فعالیت‌های روزانه خود تولید می‌کنند. این سازمان محاسبه، کاهش و جبران انتشار گازهای گلخانه‌ای تولیدشده توسط نیروهای پلیس را ثبت می‌کند.

هرکدام از اقداماتی که پلیس برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای که با موفقیت انجام می‌دهد، توسط اداره تغییرات آب‌وهوایی اسپانیا (OECC) مورد تأیید قرار می‌گیرد. فرآیند محاسبه ردپای کربن برای سازمانی مانند Guardia Civil بسیار پیچیده است، زیرا در قلمرو ملی مستقر شده است و تعداد زیادی پرسنل، پادگان و وسایل نقلیه زمینی، هوایی و دریایی دارد. از آنجایی که این فرآیند محاسبه بسیار طولانی و پیچیده است، نیروهای پلیس به حمایت وزارت محیط زیست نیاز دارند.

Guardia Civil قصد دارد برای برداشتن گام بعدی و دستیابی به هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، داده‌های چهار سال گذشته را در اختیار OECC قرار دهد. بنابراین امکان اندازه‌گیری ردپای کربن از سال ۲۰۱۹ و در نتیجه تجزیه و تحلیل سیر تکاملی آن در این دوره وجود خواهد داشت. Guardia Civil قدیمی‌ترین سازمان اجرای قانون در اسپانیا است که قدمت آن به دهه ۱۸۴۰ بازمی‌گردد.

سهم بزرگ پلیس اسپانیا در ردیابی و کاهش کربن شهری

کد خبر 672889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.