رعایت چه نکاتی برای سفر الزامی است؟

مدیر منطقه دو سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نکات الزامی برای سفر را تشریح کرد.

سرآتشیار عبدالله علیدادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با آغاز فصل تابستان شاهد از سرگیری سفرهای هم‌وطنان به سراسر نقاط کشور هستیم و افراد پیش از خروج از منزل، تمام وسایل گازسوز و برقی را چک کنند و از بسته بودن شیرهای گاز مطمئن شوند.

وی با تاکید بر لزوم حاصل کردن اطمینان از بسته بودن در و پنجره‌های منزل پیش از سفر افزود: اگر افراد آشنای قابل اعتمادی دارند، کلید منزل خود را در اختیار فرد قرار دهند تا به صورت روزانه از لوازم برقی منزل به خصوص یخچال موجود در آشپزخانه که به برق متصل است، بررسی کنند.

مدیر منطقه دو سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه مواردی از آتش‌سوزی‌های رخ داده مربوط به حریق یخچال‌های منازل بوده است، تصریح کرد: افراد پیش از اقدام به سفر، نسبت به بررسی آب، روغن، لاستیک‌ها، ترمزها و سایر قسمت‌های خودروی خود اهتمام ورزند.

وی با تاکید بر لزوم به همراه داشتن یک خاموش‌کننده حداقل چهار کیلویی در خودرو ادامه داد: به علت وجود امکان حادثه در طول سفر، به همراه داشتن خاموش‌کننده از الزامات محسوب می‌شود. حوادثی به وقوع پیوسته است که به علت نبود خاموش‌کننده مال و جان فرد تحت‌الشعاع قرار گرفته و خسارت جبران‌ناپذیری به افراد وارد شده است.

علیدادی گفت: افراد پیش از سفر از به همراه داشتن آب، غذا و پوشاک مناسب به میزان کافی مطمئن شوند، از قرار دادن مواد خطرناک از جمله کپسول‌های گازی و مواد شیمیایی داخل خودرو خودداری کنند و جعبه کمک‌های اولیه به همراه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: داشتن نقشه راه و اطلاعات مسیر مورد استفاده برای رسیدن به مقصد نیز ضروری است و مبدا و مقصد پیش از سفر باید مشخص شود؛ همچنین افراد باید توجه داشته باشند که به منظور استراحت در مکان‌های امن توقف کنند.

کد خبر 672850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.