پرداخت معوقات بازنشستگان / پرداخت فاکتورهای زیر ۵۰۰ هزار تومان در کمتر از ۷۲ ساعت

پرداختی مستمری بازنشستگان فولاد با معوقاتی همراه شد و افراد را با مشکلاتی روبه‌رو کرد؛ از همین رو نسبت به پرداخت این معوقات قول‌های مساعدی داده شده است و پرداخت فاکتورهای بیمه تکمیلی زیر ۵۰۰ هزار تومان بازنشستگان ظرف ۷۲ ساعت نیز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدحجت کاظمی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد، اظهار کرد: از شرایط سخت معیشتی بازنشستگان با توجه به وضعیت تورمی موجود، مطلع هستیم و اگر صندوق در سال‌های گذشته از بودجه پایداری برخوردار بود، معوقات ایجاد شده، وجود نداشت. با تلاش‌های صورت گرفته، بودجه پایداری برای سال جاری تخصیص یافته و باید با تلاش بیشتر، سهم منابع داخلی صندوق را بالا ببریم تا پاسخگوی هزینه‌ها باشد.

وی افزود: با پیگیری‌های مستمر مجموعه صندوق توانستیم مجوز فروش بعضی از اموال غیرمولد را از مراجع ذی‌ربط اخذ کنیم تا از محل منابع آن معوقات بازنشستگان را در آینده نزدیک پرداخت کنیم. هر چند بازنشستگان مستحضر هستند که این موضوع فرآیند زمانی خاص خود را دارد، اما به محض انجام، معوقات پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با اشاره به اصلاحیه همسان‌سازی، تصریح کرد: مطالبات سال ۹۹ بابت همسان‌سازی پرداخت شده است و پیگیر اجرای صحیح همسان‌سازی خواهیم بود. آمادگی داریم با نمایندگان منتخب بازنشستگان نیز درباره راهکارهای اجرایی این موضوع جلساتی را برگزار کنیم.

پرداخت فاکتورهای بیمه تکمیلی زیر ۵۰۰ هزار تومان بازنشستگان ظرف ۷۲ ساعت

مسعود خواست‌خدایی، سرپرست اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، اظهار کرد: بیمه‌های تکمیلی صندوق بازنشستگی کشور نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش پوشش داشته و دو مورد از آیتم‌ها شامل «بستری فوق تخصصی و خدمات سرپایی و بستری بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج» و «بستری عمومی از محل خدمات فوق‌تخصصی و بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج» بدون سقف شده است.

وی افزود: پیش از این برای پوشش این خدمات سقفی در نظر گرفته شده بود، به گونه‌ای که تا هر میزانی که فرد نیازمند بستری باشد و از سمت شرکت آتیه‌ساز تأیید شده باشد، محدودیتی وجود ندارد. بعضی آیتم‌های درمانی مانند خدمات آزمایشگاهی، اعمال مجاز سرپایی، خدمات تشخیص درمانی سرپایی، خدمات رادیوگرافی، ویزیت‌ها و خرید عینک، ویلچر، عصا و سمعک، افزایش پوشش بیمه‌ای قابل توجهی داشته است.

سرپرست اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: با توجه به تأمین اعتبار صورت گرفته، قرار است فاکتورهای درمانی کمتر از ۵۰۰ هزار تومان طی کمتر از سه روز به بیمه‌شده پرداخت شود و این موضوع در حالی است که پیش از این، فاکتورها با این رقم، با تأخیر دو تا سه ماهه پرداخت می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: بدهی‌های مراکز درمانی طی سال گذشته بسیار زیاد بود، به‌گونه‌ای که ۴۱۰ میلیارد تومان عقب‌افتاده داشتیم که با پیگیری‌های صورت گرفته ۳۱۴ میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شد و در تلاش هستیم مراکز درمانی را به روز کنیم تا خدمات بهتری به جامعه تحت پوشش ارائه شود.

کد خبر 672689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.