۴۱۴ میلیارد ریال طرح عمرانی و غیرعمرانی در اصفهان اجرا شده است

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دو هزار و ۵۴۱ طرح عمرانی و ۲۹ هزار و ۹۴ پروژه غیرعمرانی با اعتبار ۴۱۴ میلیارد و ۴۰۴ میلیون ریال در استان اصفهان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار سیدضیاالدین حزنی، امروز _سه‌شنبه بیستم تیرماه_ در همایش جهادگران فاطمی و فعالان اقتصاد مقاومتی استان اصفهان اظهار کرد: امام خمینی (ره) فرمودند "خیر دنیا و آخرت شما در رسیدگی به محرومان و مستضعفان است. "

وی افزود: جهادگران باید این فرمایشات را مرور کنند و سرلوحه کارشان قرار دهند؛ استان اصفهان عقب ماندگی‌ها و کارهای بر زمین مانده‌ای دارد که باید با کار جهادی جبران شود.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی سازندگی کل سپاه ادامه داد: بسیجیان باید کارهای خود را برای رضایت مردم، به‌ویژه مستضعفان، شهدا و امام زمان (عج) همچنین برای رضایت رهبر معظم انقلاب انجام دهند.

سردار حزنی با اشاره به برخی از فعالیت‌های جهادگران بسیجی در طول سال‌های اخیر اظهار کرد: تأمین جهیزیه یکی از اقدامات مهم قرارگاه در این مدت است، چرا که متأسفانه آمار طلاق در کشورمان زیاد شده و ضروری است کار بیشتری برای کاهش این آمار انجام شود.

وی تصریح کرد: ۲ هزار و ۵۴۱ طرح عمرانی و ۲۹ هزار و ۹۴ پروژه غیرعمرانی با اعتبار ۴۱۴ میلیارد ریال در استان اصفهان هزینه و کار شده است. همچنین ۴ هزار و ۵۴۱ مسجد در اصفهان وجود دارد که ۴۰ درصد آن‌ها نیاز به بازسازی دارد و ۵۰ درصد آن‌ها روحانی ندارد.

سردار حزنی گفت: با وجود جمعیت استان اصفهان در شهرها و روستاهای مختلف سه هزار و ۹۴۳ مسجد در اصفهان کم داریم.

وی در ادامه اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب می‌فرمایند که طبق آمار جهانی ۷ درصد ثروت خدادادی زمین در ایران قرار دارد در حالی که زیر یک درصد جمعیت جهان در ایران حضور دارند، ما نتوانسته‌ایم این مقدار ثروت را به شیوه درست توزیع کنیم که البته ۵ درصد این ثروت هنوز کشف نشده است.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این فقر نیست که مردم و خانواده‌ها را آزار می‌دهد، بلکه احساس فقر و ناعدالتی در توزیع امکانات است که آزاردهنده است ضمن اینکه فقر یا ثروت هر دو آزمایش الهی است.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات بزرگ در محرومیت، بیکاری است که البته ما نتوانسته‌ایم این مشکل را حل و فصل کنیم؛ موضوع دوم اعتیاد، موضوع سوم طلاق و سپس ناکارآمدی اقتصاد است که باعث ایجاد محرومیت در جامعه شده است؛ اگر معضل بیکاری مرتفع شود، خود مردم مساجد را می‌سازند.

سردار حزنی ادامه داد: ما آمده‌ایم تا کارهای سخت را حل کنیم نه اینکه کارها را سخت‌تر کنیم. اگر حکومت‌ها تجارت کنند، دولت‌ها ضعیف می‌شوند و مردم فقیرتر می‌شوند. در کشور ما بانک‌ها تجارت می‌کنند و زمین، سکه و ملک می‌خرند و این باعث تضعیف حکومت است اما اگر مردم تجارت و داد و ستد کنند، دولت هم قوی می‌شود.

کد خبر 672683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.