سازمان آتش‌نشانی رشت نیازمند ۸۸ نیروی انسانی است

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: این سازمان به منظور عملکرد بهتر در عملیات‌های اطفای حریق‌، امداد و نجات نیازمند ۸۸ نیروی انسانی است.

شهرام مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با ۳۸۰ نیرو در ۱۵ ایستگاه آتش‌نشانی که سه ایستگاه آن در نقطه مرکزی رشت واقع شده است، فعالیت می‌کند که این تعداد نیروی انسانی پاسخگوی نیازهای شهر رشت نیست.

وی افزود: با توجه به اینکه شهر رشت در حال توسعه بوده، ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر نیز در حال افزایش است و تعدادی از نیروهای سازمان آتش‌نشانی رشت در شُرُف بازنشستگی هستند، در حال حاضر این سازمان در عملیات‌های اطفای حریق و امداد و نجات نیازمند ۸۸ نیروی انسانی است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ جذب نیروی انسانی را طی مکاتبه‌ای از استانداری درخواست کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: استخدام نیروی انسانی در سازمان‌های آتش‌نشانی نیازمند برگزاری آزمون است که امیدواریم این فرایند تسریع شود تا بتوانیم با جذب نیروهای مورد نیاز، سازمان آتش‌نشانی رشت را تقویت کنیم.

مؤمنی اضافه کرد: سال ۱۳۹۹ آزمون استخدام نیروهای آتش‌نشانی در سراسر کشور برگزار شد و حدود چهار هزار نفر جذب شدند که سهم رشت، استخدام ۲۹ نفر نیروی انسانی بود.

وی تصریح کرد: داوطلبان استخدام در سازمان آتش‌نشانی در صورت قبولی در آزمون تئوری که سه برابر ظرفیت جذب دارد، باید در آزمون عملی شرکت کنند و در ادامه نیز میزان آمادگی جسمانی، سلامت روحی و جسمی افراد نیز مورد سنجش و آزمایش قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: شرکت‌کنندگان پس از گذراندن گزینش‌های عقیدتی، طی شش ماه آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند و در نهایت با گذراندن آموزش‌های ضمن خدمت در شیفت‌های کاری سازمان‌آتش‌نشانی مشغول به‌کار می‌شوند.

به گزارش ایمنا، شهر رشت مرکز استان گیلان بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول شبانه‌روز این جمعیت به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.

کد خبر 672636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا بابایی IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    2 0
    نیازمند کار در آتش نشانی
  • مهرشاد IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    1 0
    تاریخ برگذاری کی هست
  • مهرشاد IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    1 0
    تاریخ برگذاری آزمون کی هست