بسیاری از کروات‌ها ایران را سرزمین خودشان می‌دانند

سفیر کرواسی در ایران نسبت به برقراری ارتباط با اتاق بازرگانی اصفهان و برقراری زمینه‌های مشترک همکاری ابراز تمایل و خوش‌بینی کرد.

به گزارش ایمنا، دراگو اشتامبوک امروز_ دوشنبه نوزدهم تیرماه_ در حاشیه نشست بررسی نقش تشکل‌های اقتصادی در دیپلماسی به میزبانی اتاق بازرگانی اصفهان با ابراز خرسندی از حضور دوباره خود در نصف جهان، اصفهان را یکی از شهرهای هیجان‌انگیز روی زمین خواند.

وی که شب گذشته را به قصد تفریح در میدان امام گذرانده بود، فرهنگ، هنر و زیبایی آن را ماورای درک انسان برشمرد.

سفیر کرواسی در ایران با اشاره به حضور خود در نخستین کنگره بین‌المللی دیپلماسی ملل، ایران و کرواسی را دو کشور دوست خطاب کرد که پیشینه روابط صمیمی آن‌ها به گذشته برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه ایران نخستین کشور آسیایی بود که کرواسی را از نظر دیپلماسی به رسمیت شناخت، کمک‌های این کشور را در زمان جنگ علیه کرواسی، بسیار شایان توجه دانست.

اشتامبوک در رابطه با ریشه دوستی ایران و کرواسی گفت: نکته‌ای که باید در مورد مردم ایران و کرواسی بگویم این است که اصالت بسیاری از کروات‌ها به ایران باز می‌گردد.

وی با اشاره به پیشینه عاطفی دو کشور، ادامه داد: اسم ملیت من یعنی "کروات" یک کلمه قدیمی ایرانی است و ما یک پیشینه عاطفی قوی با یکدیگر داریم؛ بسیاری از کروات‌ها ایران را سرزمین خودشان می‌دانند.

سفیر کرواسی در ایران با اشاره به تحریم‌های تحمیلی علیه ایران، گفت: تحریم‌ها خلاف میل ما است اما پتانسیل‌های بسیار زیادی هم در این رابطه هست؛ وقتی برنامه جامع اقدام مشترک به وجود آمد، صدها تاجر کروات تمایل داشتند با ایران همکاری کنند اما متأسفانه تحریم‌ها این روابط را از بین برد و ما فرصت‌ها را از دست دادیم.

وی در خاتمه نسبت به برقراری ارتباط با اتاق بازرگانی اصفهان و برقراری زمینه‌های مشترک همکاری ابراز تمایل و خوش‌بینی کرد.

کد خبر 672588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.