تصویری که از ایران برای جهان ارائه می‌شود نادرست است

سفیر کرواسی در ایران گفت: تصویری که از ایران ارائه شده تصویری نادرست است و زمانی که آن را از نزدیک می‌بینم شگفت‌زده می‌شویم، شما مردم بسیار باهوشی هستید و آینده روشنی دارید و امید است به‌زودی روابط تجاری، فرهنگی و دیپلماسی را برقرار کنیم.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، دراگو اشتامبوک عصر امروز _دوشنبه نوزدهم تیر ماه_ در نشست نقش تشکل‌های اقتصادی در دیپلماسی تجاری، اظهار کرد: ایران و کرواسی دو کشور دوست هستند و ما نیز شامل بخشی از تحریم‌ها هستیم، کرواسی به‌دلیل کمک‌های ایران از این کشور تشکر می‌کند، ایران اولین کشور آسیایی بود که کرواسی را به رسمیت شناخت.

وی افزود: بسیاری از مردم کرواسی معتقدند با ایران دوستیم و حتی اسم کشور ما، اسمی باستانی و قدیمی ایرانی است و تنها کشوری که رهبر خود را «بان» به معنای محافظ خطاب می‌کند، کرواسی است.

سفیر کشور کرواسی اضافه کرد: دوست دارم جوامع‌مان را کنار هم قرار دهیم و در این راستا شما می‌توانید به اتاق بازرگانی کرواسی بیایید و آن‌جا می‌توانیم بهتر کمک‌تان کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کرواسی کشوری کوچک، اما استراتژیک است و افراد مشهوری متولد این کشور هستند و مسلمانان زیادی در کشورمان داریم که توانستند ارتباطات مذهبی را ایجاد کنند.

اشتامبوک اظهار کرد: از نظر دارویی بهترین آنتی‌بیوتیک دنیا را داریم، همچنین تولید سریع‌ترین ماشین دنیا را داریم که شاید بتوانیم در این مورد هم به ایران کمک کنیم.

وی تأکید کرد: کرواسی از نظر توریست نیز ظرفیت فراوانی دارد و به‌قدری اماکن توریستی داریم که مردم نمی‌دانند به کدام مراجعه کنند و درب ارتباطات ما با شما باز است و هر کمکی از دستمان برآید، انجام خواهیم داد.

سفیر کشور کرواسی تصریح کرد: ما چون کشور کوچکی هستیم، از کشورهای بزرگی مثل شما می‌ترسیم و اگر بتوانید راه ارتباطات دو کشور را باز کنید، خوشحال خواهیم شد، ما احترام بسیار زیادی برای مردم ایران قائلیم.

وی گفت: تصویری که از ایران ارائه شده تصویری نادرست است و زمانی که از نزدیک می‌بینم شگفت‌زده می‌شویم، شما مردم بسیار باهوشی هستید و آینده روشنی دارید و امید است روابط تجاری، فرهنگی و دیپلماسی را به‌زودی برقرار کنیم.

کد خبر 672574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.