روایت گسست روابط انسان‌ها در نمایش «تنهایی»

نمایش «تنهایی» به کارگردانی عرفان خالقی با محوریت گسست روابط انسان‌ها تا بیست‌وسوم تیرماه در مجتمع فرهنگی فرشچیان روی صحنه است.

عرفان خالقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نمایش «تنهایی» اثری برگرفته از متن نمایشنامه نوید ایزدیار به نام آپارتمان لاله است و به روابط افراد حول محور تنهایی می‌پردازد.

وی افزود: در بخش اول زن و شوهری را می‌بینیم که به واسطه بچه‌دار نشدن و فشارهای خانواده، زن مجبور به ترک زندگی مشترک خود که آن را بسیار دوست دارد، می‌شود. در بخش دوم زن و شوهری با فرزندشان زندگی می‌کنند که به خاطر تصادف و حادثه‌ای که برای مرد خانواده اتفاق می‌افتد و عارضه‌ای که پیدا می‌کند، انگیزه ادامه زندگی را از دست می‌دهد. در مرحله بعد دو خواهر به خاطر اموال و ارث، مادربزرگ خود را به قتل می‌رسانند و در بخش آخر نیز پسری منتظر پدرش است که از خارج از کشور بازگردد، در حالی که پدر در گذشته فوت شده و پسر دچار توهمات ذهنی شده است.

کارگردان نمایش تنهایی تصریح کرد: همه این موضوعات به روابط افراد حول محور تنهایی می‌پردازد و با اینکه شاید همه در شرایط متفاوتی باشند. اگرچه همه نمونه‌ها در نهایت با احساس تنهایی خود منزوی می‌شوند.

وی ادامه داد: طی یک‌سال گذشته گروهی را تشکیل دادیم و افرادی را انتخاب کردیم تا ضمن مشارکت و هم‌فکری به فهمی از گروه برسیم و با تمرین‌ها و اتودهای مختلفی که زده شد کم‌کم به این متن رسیدیم. اتودهای نمایشی با موضوع آسیب‌های اجتماعی به شکل بهتری اجرا خواهد شد و نتیجه‌بخش خواهد بود.

خالقی خاطرنشان کرد: این نمایشنامه در سالن تماشاخانه اصفهان واقع در مجتمع فرشچیان از دهم تیرماه آغاز شده است و تا بیست‌وسوم همین ماه از ساعت ۱۸:۳۰، هر شب اجرا دارد و به دلیل استقبال خوبی که از این کار شده احتمال تمدید آن وجود دارد.

وی گفت: این نمایشنامه بعد از اجرا در تهران برای دومین بار در شهر اصفهان در حال اجرا است، اگرچه نسبت به تهران با استقبال کمتری مواجه بودیم، اما نسبت به نمایشنامه‌هایی که در اصفهان در حال برگزاری است، وضعیت بهتر و قابل قبولی را داریم.

کارگردان نمایش تنهایی با بیان اینکه مخاطبان این نمایشنامه، مخاطبان ویژه هستند، افزود: افرادی که نمایشنامه‌های غیرطنز را دوست دارند و تئاتر را جزو سبد خانوار خود می‌دانند، استقبال بیشتری از نمایش تنهایی می‌کنند.

وی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند هم از طریق وبگاه تیوال و هم به شکل حضوری، بلیت نمایش را تهیه کنند.

خالقی اضافه کرد: بازیگرانی چون آرام شمس، آرزو فتحی، علی نوروزی، سیدعلی حسینی، مینا قوچانی، عسل فشانی، سارا اشتیاقی و بازیگر کودک السا کیمیایی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

کد خبر 672409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.