تداوم عملیات قطع سرشاخه‌های خشک درختان سطح شهر قزوین

شهردار قزوین با اشاره به ادامه عملیات قطع سرشاخه‌های خشک درختان سطح شهر گفت: خشکه‌گیری سرشاخه‌های خشک درختان به منظور رفع خطر، پیشگیری و کاهش بروز خطرات احتمالی ناشی از شکسته شدن آن‌ها هنگام وزش بادهای شدید، حذف شاخه‌های بیمار، زیباسازی منظر شهر و آراستگی درختان در قزوین ادامه دارد.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اصلاح روشنایی فضای سبز خطی بلوار صیاد شیرازی به منظور تأمین ایمنی و رفاه حال شهروندان انجام شد و روکش آسفالت، حدفاصل پل شهید ابوترابی به پل ولایت در دست اقدام است.

وی افزود: اجرای عملیات روکش آسفالت روی بستر تثبیت بتنی با مساحت تقریبی ۶۵۰۰ مترمربع در حال اجرا است.

شهردار قزوین با اشاره به صدور ۴۴ پروانه در حوزه‌های مختلف شهرسازی منطقه دو خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها واحد شهرسازی منطقه دو، نسبت به صدور ۴۴ پروانه در حوزه‌های مختلف اقدام شده که ۱۴ مورد مربوط به اصلاحیه پروانه ساختمانی بوده است.

صباغی با تاکید بر اینکه در مدت مذکور ۲۲ پایان کار ساختمانی صادر شده که ۱۸ مورد مربوط به پایان کار جدید است، تصریح کرد: ۲۴۲ استعلام خردادماه سال جاری صادر شده که بیشترین تعداد آن مربوط به نقل و انتقال و استعلامات بانکی است.

وی از استمرار عملیات خط‌کشی عرضی گذرگاه‌های عابر پیاده و سرعتکاه‌های سطح شهر خبر داد و تاکید کرد: در راستای افزایش ضریب ایمنی تردد، خط‌کشی و رنگ‌آمیزی سرعتکاه‌ها و گذرگاه‌های ضلع شرقی میدان جانبازان، چهارراه نسیم شمال، بلوار شهید مطهری، بلوار اسدآبادی و میرزا کوچک‌خان انجام شد.

شهردار قزوین با تاکید بر اینکه عملیات اجرایی پروژه مسیر اتصال زیرگذر بلوار ولایت به بلوار آیت‌الله ابوترابی در حال اجرا است، ادامه داد: عملیات خاکبرداری در لوپ‌های جنوب شرقی پل آیت‌الله ابوترابی و جنوب غربی پل ولایت و سنگ‌ریزی (راکفیل) در مسیر اصلی زیرگذر لاین‌های شرقی و غربی انجام شده و تحکیم لایه راکفیل توسط بِیس تثبیتی در دست انجام است.

صباغی گفت: پروژه اتصال مسیر زیرگذر ولایت به بلوار ابوترابی، قطعه میانی در مجموعه پروژه کمربندی شرق است که با اتمام آن، عملکرد دو تقاطع غیرهمسطح ولایت و ابوترابی کامل خواهد شد.

وی با اشاره به ادامه عملیات قطع سرشاخه‌های خشک درختان در قزوین افزود: خشکه‌گیری سرشاخه‌های خشک درختان به منظور رفع خطر، پیشگیری و کاهش بروز خطرات احتمالی ناشی از شکسته شدن آن‌ها هنگام وزش بادهای شدید، حذف شاخه‌های بیمار، زیباسازی منظر شهر و آراستگی درختان در قزوین ادامه دارد.

شهردار قزوین اظهار کرد: اجرای سیستم تهویه، هواساز و حفاظ فلزی بام (گریل) به‌منظور نصب تجهیزات سرمایشی و گرمایشی (چیلر) در حال انجام است.

کد خبر 672397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.