۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
ساماندهی گلزار شهدای اراک

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری اراک از اجرای طرح ساماندهی گلزار شهدای اراک خبر داد و گفت: رنگ‌آمیزی برپایی اسکلت نمازخانه سنجان و فیجان به‌طور کامل انجام و حدود ۷۵۰۰ بوته گل در سطح تمام آرامستان‌های شهر کاشته شده است.

مسعود آقازیارتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در راستای ساماندهی گلزار شهدا جلسات متعددی با بنیاد شهید و دستگاه‌های ذی‌ربط داشته‌ایم. طرح پروژه مورد تأیید قرار گرفته است و اجرای آن با ساماندهی تمثال شهدا و اجرای کف‌فرش در قطعه ۱۴ آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری مناقصات جدول‌گذاری، همسطح‌سازی، لکه‌گیری و آسفالت معابر آرامستان‌ها افزود: در فصل تابستان با توجه به گرمای هوا، برای رفاه حال زائرانی که برای زیارت از قبور اموات خود به آرامستان مراجعه می‌کنند، تمام آب‌سردکن‌های سطح آرامستان‌ها به‌روزرسانی شده است تا شهروندان بتوانند از آب آشامیدنی مناسب استفاده کنند.

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری اراک خاطرنشان کرد: از آنجا که آرامستان کره‌رود در وضعیت نامناسبی قرار داشت میزان قابل توجهی آسفالت در این محدوده پخش شده است، شهروندان پیش از این هنگام قرائت نماز باید در زمین خاکی مستقر می‌شدند و این مراسم را برگزار می‌کردند.

آقازیارتی اضافه کرد: در آرامستان سنجان نیز علاوه بر ساماندهی معبر ورودی، آسفالت محوطه اصلی نیز انجام و در مجموع می‌توان گفت حدود ۱۷۰ تن آسفالت در آرامستان‌های کرهرود و سنجان پخش شده است.

وی تصریح کرد: رنگ‌آمیزی اسکلت نمازخانه سنجان و فیجان نیز به طور کامل انجام و حدود ۷۵۰۰ بوته گل در سطح تمام آرامستان‌های شهر کاشته شده است، سال گذشته حدود ۷۰ درصد جداول آرامستان اراک که ۲۰ سال پیش کار گذاشته شده بود، تعویض شد و همزمان با دیواره‌نگاری آرامستان نیز تمام این جداول به صورت کامل رنگ‌آمیزی شد.

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری اراک ادامه داد: سرویس بهداشتی مخصوص و ساختمان نگهبانی از ساختمان‌هایی است که به‌تازگی در آرامستان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

کد خبر 672389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.