تأکید استاندار اصفهان بر ارتقای دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان به اداره کل

استاندار اصفهان گفت: این مطلب را خطاب به وزیر امور خارجه مطرح کرده‌ام که مجموعه دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان می‌تواند به اداره کل ارتقاء یابد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی در آئین معارفه رئیس دفتر نمایندگی دفتر امور خارجه در استان اصفهان که با حضور معاون کنسولی وزارت امور خارجه برگزار شد، ضمن تبریک میلاد امام موسی کاظم (ع)، اظهار کرد: اصفهان با پیشینه‌های تاریخی و فرهنگی، ظرفیت‌های علمی، فناوری، صنعتی و اقتصادی از توانمندی‌های بسیاری برخوردار است که اکنون این ظرفیت‌ها به ضرورت تبدیل شده‌اند.

وی افزود: امیدوارم با پشتیبانی‌های وزارت امور خارجه بتوانیم یک دوره متفاوت از گذشته و رو به جلو را به ثمر برسانیم، زیرا تصور ما این است که در یک دوی امدادی هستیم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: پیش از این دو بار این مطلب را خطاب به وزیر امور خارجه مطرح کرده‌ام که مجموعه دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان می‌تواند به اداره کل ارتقا یابد. وزیر نیز براساس ظرفیت‌های اصفهان این موضوع را شفاهاً پذیرفته‌اند.

وی اضافه کرد: شکل‌گیری این ساختار سبب می‌شود تریبون‌ها و میزهای جدیدی در استان باز شود تا بتوانیم در حوزه‌های مأموریتی به درستی عمل کنیم.

مرتضوی گفت: با ظرفیت شهرداری و اتاق بازرگانی کمک خواهیم کرد تا امکانات سخت‌افزاری دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان تکمیل شود، در این راستا می‌توانیم یکی از جلسات شورای بین‌الملل استان را در دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان تشکیل دهیم.

ظرفیت‌های نهفته اصفهان در حوزه تولید صادرات محور

امیررضا نقش، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: قطعاً در حوزه معاونت اقتصادی استانداری، بحث توسعه ارتباطات بین‌الملل و گسترش روابط تجاری به ویژه با کشورهای هدف را به عنوان یکی از اولویت‌های استان دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: با هم‌افزایی و همدلی حرکت‌های بسیار خوبی در استان آغاز شده است و با همت تمام دستگاه‌های اجرایی می‌توانیم به اهداف پیش‌رو دست یابیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: اصفهان در مبحث اقتصاد گردشگری، اقتصاد دانش‌بنیان و صادرات محصولات حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد که در راستای اولویت‌های دولت و وزارت خارجه بر مبنای دیپلماسی اقتصادی است.

وی افزود: ظرفیت‌های نهفته بسیاری در استان اصفهان وجود دارد، از جمله اینکه می‌توانیم بیش از پیش به سمت تولید صادرات محور برویم و در این موضوع تسهیل‌گری کنیم.

نقش خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم فرودگاه اصفهان را به جایگاه حقیقی خود برسانیم، با توجه به ترمینال جدید خارجی که در اصفهان راه‌اندازی شده، ظرفیت برای توسعه استان آماده است.

وی در پایان گفت: گردشگری سلامت یکی از ظرفیت‌هایی است که می‌توانیم با قدرت در آن نقش آفرینی کنیم که البته تنها با هم افزایی و همکاری به این مهم می‌توان دست یافت.

به گزارش ایمنا، در این مراسم مصطفی دولتیار به عنوان رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان معرفی شد، پیش از این علیرضا سالاریان این سمت را برعهده داشت، وی هم‌اکنون سفیر ایران در کشور قبرس است. مراسم تودیع سالاریان پیش از اعزام به کشور قبرس با حضور استاندار اصفهان برگزار شد.

کد خبر 672348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.