گرما در اصفهان شدت می‌گیرد / وقوع تندبادهای لحظه‌ای

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به افزایش یک تا دو درجه‌ای دما در استان، گفت: در ساعات اوایل شب امروز و فردا گاهی افزایش سرعت وزش باد و وقوع تندباد لحظه‌ای به ویژه در مناطق شمال، شرق و مرکز وجود دارد.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد وضعیت جوی استان طی سه روز آینده، آسمانی صاف تا کمی ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در ساعات اوایل شب امروز و فردا گاهی افزایش سرعت وزش باد و وقوع تندباد لحظه‌ای به ویژه در مناطق شمال، شرق و مرکز وجود دارد. طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری به سبب افزایش گرادیان فشاری در نیمه شرق و شمال استان شرایط وقوع باد، گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا در مناطق مستعد مذکور مورد انتظار است.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دما طی ۲۴ ساعت آینده یک تا دو درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد داشت، تصریح کرد: امروز کاشان، آران و بیدگل و بادرود با ۴۴ درجه سانتی‌گراد، مهاباد با ۴۳ درجه سانتی‌گراد، چوپانان و خوروبیابانک با ۴۲ درجه سانتی‌گراد، اصفهان، اردستان، فلاورجان، کبوترآباد، لنجان و نجف‌آباد با ۴۰ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین مناطق استان هستند.

وی افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۴۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: کاشان با بیشینه دمای ۴۴ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با کمینه دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 672319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.