ضرورت  تحقق کاهش اطاله دادرسی

رئیس‌کل دادگستری چهارمحال‌وبختیاری گفت: ماحصل اقدامات انجام شده در رفع کمبودها و مشکلات دستگاه قضایی، تکریم ارباب رجوع است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد رزم امروز _یکشنبه هجدهم تیرماه_ در بازدید از دادگاه و دادسرای شهرستان سامان، اظهار کرد: با نظارت و ارزیابی عملکرد شعب و بهبود سطح کیفی رسیدگی به پرونده‌ها، از دادگاه و دادسرای شهرستان سامان بازدید شد.

وی افزود: در جریان این بازدید، گفت‌وگو با قضات و کارمندان، بر نظم‌بخشی تعیین اوقات رسیدگی جهت کاهش اطاله دادرسی و جلوگیری از افزایش موجودی شعب تأکید شد. آنچه که باید مورد توجه مسئولان قضائی شهرستان سامان قرار گیرد، ساماندهی اوقات رسیدگی و به حد نصاب رساندن موجودی پرونده در شعب نامتعارف است و به طور قطع این اقدام جز با تلاش جهادی و نظارت مسئولان قضائی بر عملکرد زیرمجموعه محقق نخواهد شد.

رئیس‌کل دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به برخی کمبودها در حوزه قضائی سامان از جمله کمبود فضای فیزیکی برای شعب دادسرا، نبود برخی ملزومات و تجهیزات اداری و کمبود کادر قضائی، تصریح کرد: ما در مرکز استان پیگیر رفع این مشکلات و نواقص هستیم، اما به علت اینکه بعضی موضوعات از حوزه مدیریتی دادگستری استان خارج و مرتبط با مرکز است، ممکن است رسیدگی به آنها مدتی به طول بینجامد.

وی اضافه کرد: ماحصل اقدامات ما در رفع کمبودها و مشکلات در دستگاه قضائی تکریم ارباب رجوع و خدمت صادقانه و شایسته به مردم است و ما امیدواریم بتوانیم با همدلی و تعامل در مسیر جلب رضایت عمومی گام برداریم.

کد خبر 672209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.