با نگاه جدید مدیریت شهری اصفهان، سرمایه‌گذار متفاوت از سرمایه‌دار است

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری اصفهان گفت: در نگرش جدید، سرمایه‌گذار متفاوت از سرمایه‌دار است، شاید برای سرمایه‌دار اولویت اول و آخر منافع مالی شرط باشد اما سرمایه‌گذار با پذیرش ریسک ضمن حفظ ارزش دارایی خود به چرخه کارآفرینی و توسعه آبادانی کمک می‌کند.

به گزارش ایمنا، مسعود حیدری در بازدید فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ملایر از سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان اظهار کرد: تغییر نگرش مدیران به سرمایه‌گذار از نگاه کارفرمایی به شریک راهبردی و مشارکت، از ابتدا تا انتهای مسیر و همیاری در رفع موانع پیش راه سرمایه‌گذار از جمله سیاست‌های دوره جدید مدیریت شهری در اصفهان است.

وی افزود: در این نوع نگاه، سرمایه‌گذار متفاوت از سرمایه دار است، شاید برای سرمایه دار منافع مالی دارای اهمیت بیشتری باشد، اما سرمایه‌گذار با پذیرش ریسک و قبول شرایط ناهموار در این مسیر، تمام تلاش خود را کرده تا ضمن حفظ ارزش ریالی دارایی خود با سرمایه‌گذاری و مشارکت در پروژه‌های شهر، به چرخه کارآفرینی و توسعه آبادانی شهر نیز کمک کند.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری اصفهان افزود: از مواردی که طی این سال‌ها نسبت به آن غفلت ورزیده شده، جذب سرمایه‌های خرد مردم است، سرمایه‌هایی که هر از چندگاهی در بازارهای مالی موازی سرگردان هستند، برای جذب چنین دارایی‌هایی باید برنامه داشته و از این ظرفیت مالی در راستای خدمات کلان اجتماعی، بهره برداری لازم را ببریم.

وی خاطرنشان کرد: هرچند انجام پروژه‌های کلان با هدف تأمین زیرساخت‌های شهر در اولویت و دستور کار مدیریت شهر قرار دارد اما به موازات آن می‌توان با تعریف فرصت‌های سرمایه‌گذاری کوچک مقیاس، ضمن جذب سرمایه‌های خرد، ردیف‌های مالی اختصاص یافته در بودجه شهرداری را برای اجرای این قبیل پروژه‌ها در بخش‌های مهم‌تر دیگر شهر هزینه کرد.

حیدری ادامه داد: با توجه به بهبود نگرش و تعامل سایر کشورها در چند ماهه اخیر، بستر مناسبی فراهم آمده است تا با تغییر و تعدیل در بعضی قوانین و ایجاد زمینه‌های ترغیبی و بسته‌های تشویقی از وجود تخصص و توان مالی سرمایه‌گذاران خارجی به ویژه شهرهای خواهر خوانده استفاده لازم را برد.

وی گفت: در مدیریت ششم شهر، با همسویی و هم‌افزایی شورای اسلامی شهر و شهرداری، همت بر آن است تا با جلب مشارکت حداکثری شهروندان، شراکت نخبگان و اشتراک فرصت‌ها با فعالان اقتصادی در تمام امور و بخش‌های زندگی شهری، توسط یک حکمروایی خوب شهری، شهر به دست شهروندان اداره و اصفهان را به شهر زندگی تبدیل کنیم.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری اصفهان تاکید کرد: شهرداری در اغلب موارد همچون بازآفرینی و احیای بافت تاریخی و فرسوده، احداث هتل، احداث اماکن تفریحی و ورزشی تا جایی‌که منافع شهر تأمین شده و امکانات رفاهی برای شهروندان پدید آید، به کسب سود نمی‌اندیشد.

وی اظهار امیدواری کرد: سایر نهادها نیز به کمک شهرداری آمده و در فرایند مدیریت شهر، حداکثر مساعدت خود را به‌کار گیرند، همانگونه که شهرداری به عنوان نهاد مردمی پیشتاز در همکاری و همیاری با دیگر ارگان‌های شهر از دیرباز تاکنون بوده است.

حیدری اضافه کرد: در این راستا شهرداری اصفهان آمادگی خود را برای مشارکت با دیگر نهادهای دولتی و غیر دولتی شهر اصفهان نسبت به مولدسازی دارایی‌های آن‌ها با هدف توسعه و آبادانی و رونق اقتصادی شهر اعلام می‌کند.

اصفهان؛ پیشتاز در امور سرمایه‌گذاری و مشارکت

در ادامه این دیدار، سلمان اسماعیلی، فرماندار ملایر با ابراز خرسندی از حضور خود و هیئت همراه در سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان و قدردانی از اقدامات انجام شده در این حوزه، نسبت به در اختیار گذاشتن تجربیات موفق و بعضاً ناموفق در فرایند سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های مشارکتی تشکر و اظهار کرد: گزارش ارائه شده از سوی سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری اصفهان یکی از بهترین و شفاف‌ترین گزارش‌هایی بود که در بازدیدهای اخیر از سایر نهادها داشته است، چرا که با دریافت این تجربیات، مسیر برای انجام امور مشابه هموار و روشن‌تر از پیش خواهد شد.

مجید فرجی، شهردار شهر ملایر نیز اظهار کرد: اصفهان به دلیل پیشتازی در امور سرمایه‌گذاری و مشارکت، یکی از شهرهای دارای اولویت برای ملایر، جهت کسب مشاوره با هدف گام برداشتن هرچه بهتر و صحیح‌تر در مسیر پیش روی سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری ملایراست.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در شهرداری ملایر بسیار نوپا بوده است، از این رو درخواست می‌کنیم تا همکاران ما در سازمان سرمایه‌گذاری ملایر بازدیدی تخصصی از سازمان سرمایه‌گذاری اصفهان داشته باشند.

کد خبر 672204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.