دومین نمایشگاه «پرتره‌های گرافیکی طراحان گرافیک ایران» در اصفهان

دومین نمایشگاه «پرتره‌های گرافیکی طراحان گرافیک ایران» تا بیستم تیرماه در هنرستان هنرهای زیبای پسران اصفهان دایر است.

ونوس نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: گروه هنری هاویر سال گذشته ۱۲ نمایشگاه با موضوعات مختلف در اصفهان برگزار کرد و امسال به مناسبت روز قلم، دومین نمایشگاه «پرتره‌های گرافیکی طراحان گرافیک ایران» را به مدت یک هفته در اصفهان دایر کرده است.

وی با بیان اینکه اولین نمایشگاه پرتره‌های گرافیک ایرانی در تهران و کاخ نیاوران به مناسبت روز جهانی گرافیک برگزار شد، افزود: در دومین نمایشگاه «پرتره‌های گرافیکی طراحان گرافیک ایران» ۱۱۲ اثر از صد هنرمند و دانشجوی ۶ مؤسسه و دانشگاه از جمله دانشگاه هنر اصفهان، دانشگاه پرستیژلند (اصفهان سیتی‌سنتر)، دانشگاه غیرانتفاعی سپهر، دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه جامع علمی‌کاربردی و هنرستان هنرهای زیبای پسران اصفهان به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه‌گردان دومین نمایشگاه «پرتره‌های گرافیکی طراحان گرافیک ایران» تصریح کرد: در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، علیرضا شهریاری، یکی از هنرمندان به نام حوزه گرافیک کشور سخنرانی داشتند و در کنار آن از کتاب پرتره‌های گرافیکی طراحان گرافیک ایران رونمایی شد.

وی یکی از اهداف برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها را شناساندن هنرمندان و گرافیست‌های مشهور کشور دانست و افزود: در این راستا از مهرماه سال گذشته تا فروردین‌ماه سال جاری کارگاه‌های متعددی برای هنرمندان و دانشجویان رشته گرافیک برگزار شد که بعد از اتمام کارگاه دانشجویان و هنرمندان در مرحله اول، به‌صورت دستی و در مرحله بعد با نرم‌افزار و سیستم آثار خود را ارائه کردند که پس از داوری آثار منتخب به نمایشگاه راه پیدا کردند.

نجفی افزود: به جهت خاص بودن موضوع و استقبال خوب هنرمندان قرار است این نمایشگاه بعد از اصفهان در شیراز، تبریز، یزد و کرج برگزار شود.

وی با بیان اینکه آثار ارائه‌شده در این نمایشگاه برای بازدید علاقه‌مندان و هنردوستان در نظر گرفته شده است و بعضی از این آثار قابلیت فروش نیز دارند، گفت: این نمایشگاه از چهاردهم تیرماه آغاز به کار کرد و تا بیستم همین ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۳ برای بازدید عموم در هنرستان هنرهای زیبای پسران اصفهان دایر است.

کد خبر 672184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.