جذب کارگر ماهر برای صنایع اردستان چالش جدی است

استاندار اصفهان گفت: جذب کارگر ماهر برای صنایع اردستان چالش جدی است.

به گزارش ایمنا، سیدرضا مرتضوی پس از شورای اداری مشترک استان و شهرستان اردستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از مردم فهیم، فرماندار، ائمه جمعه و نماینده مردم شهرستان اردستان تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: از ابتدای صبح امروز بازدید از مناطق مختلف شهرستان را آغاز کردیم و اولین بازدید را به روستای خسارت دیده ناشی از سیل نهوج اختصاص دادیم.

استاندار اصفهان عنوان کرد: در جریان بازدیدها بسیاری از مشکلات مورد بررسی قرار گرفت، با توجه به اقدامات گذشته که در شهرستان با پشتیبانی مسئولان شهرستان انجام شده بود، شاهد افتتاح پروژه‌های مختلفی نیز بودیم.

مرتضوی گفت: با تلاش‌های انجام شده امروز چند پروژه در حوزه راهداری و آموزشی مورد افتتاح قرار گرفت که خبر امیدبخشی است.

وی متذکر شد: در حوزه اقتصادی نیز جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ویژه شهرستان اردستان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان و فعالان صنعتی و اقتصادی شهرستان برگزار شد.

استاندار اصفهان عنوان کرد: در این کارگروه قریب به ۴۷ مصوبه در بخش‌های مختلف به تصویب و تأیید رسید.

وی خاطرنشان کرد: شورای عمرانی نیز با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد و در نشستی مشترک شهرداران، دهیاران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان مشکلات و چالش‌های مناطق خود را بیان کردند.

مرتضوی اظهار کرد: پروژه‌هایی که مربوط به مباحث زیرساختی شهرستان بود نیز در این شورا مورد بررسی قرار گرفت که در مجموع ۲۷ پروژه نیز در این بخش تصویب شد.

وی افزود: در جلسه شورای اداری مشترک استان و شهرستان نیز سایر موارد در مدت زمان چهار ساعت با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان مطرح و به ۳۰ مصوبه در این بخش دست یافتیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در حوزه‌های اقتصادی نیز باتوجه به پشتیبانی‌هایی که از قبل برای شهرستان اردستان در نظر گرفته شده بود حدود ۸۹۰ میلیارد تومان تسهیلات مالی برای پروژه‌های شهرستان تخصیص داده شده بود که تاکنون ۳۸ درصد این مبلغ جذب شده که جای خرسندی دارد.

وی ادامه داد: در مجموع اقتصاد شهرستان جذب خوبی دارد و جذب کارگر ماهر برای واحدهای صنعتی شهرستان یک چالش است.

استاندار اصفهان بیان کرد: در این سفر مروری بر مسائل شهرستان انجام شد و در ادامه مسیر با زمانبندی مشخص بسیاری از مشکلات مطرح شده را ساماندهی خواهیم کرد.

بررسی مشکلات شهرستان اردستان در کارگروه‌های تخصصی

حجت الاسلام سیدصادق طباطبایی نژاد نماینده مردم شهرستان اردستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: از ابتدای صبح تاکنون که غروب آفتاب است مسائل مختلف شهرستان در کارگروه‌های تخصصی با حضور استاندار و معاونین بررسی شد.

وی افزود: همچنین استاندار اصفهان نشستی با نخبگان شهرستان داشتند و با مردم شهرستان بدون واسطه دیدار و گفتگو کردند همچنین به همراه معاونین در شورای اداری مشترک استان و شهرستان حضور یافتند.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز شاهد چندین افتتاحیه در شهرهای زواره و مهاباد بودیم و جمع بندی خوبی را نیز از اولویت‌های شهرستان در پایان شورای اداری داشتیم که باتوجه به حضور مدیران کل در این جلسه و با جمع بندی استاندار اصفهان امیدوارم این مصوبات به حل مشکلات شهرستان کمک کند.

وی افزود: از استاندار اصفهان، معاونین و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان که در این سفر حضور داشتند تشکر و قدردانی می‌کنم.

کد خبر 671770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.