۴۷۶ بنگاه اقتصادی راکد به چرخه تولید بازگشتند

استاندار اصفهان گفت: رشد ۲۵ درصد مصارف بانکی در استان اتفاقی نیست و از طرفی حدود ۴۷۶ بنگاه اقتصادی راکد به چرخه تولید بازگشتند که خبر امیدوار کننده‌ای است.

به گزارش ایمنا، سیدرضا مرتضوی در جمع نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرستان اردستان ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: از ابتدای دولت تلاش کردیم سفرهای شهرستانی را با اصول مشخصی برنامه‌ریزی کنیم.

وی ادامه داد: قبل از آغاز سفر، مشکلات و چالش‌های شهرستان در جلسات مختلف بررسی، احصا و برای رفع مشکلات پیشنهاداتی مطرح می‌شود.

استاندار اصفهان اظهار کرد: در جریان سفر، از پروژه‌های مهم شهرستان بازدید و با مردم شهرستان و نخبگان دیدار و گفتگو می‌شود.

وی افزود: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز با بخشداران، شهرداران، دهیاران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرستان دیدار می‌کند و مشکلات حوزه اقتصادی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در ستاد تسهیل مطرح می‌شود.

مرتضوی گفت: نهایتاً در جلسه شورای اداری مشترک استان و شهرستان مشکلات بیان و برای رفع هر کدام از چالش‌ها راهکاری اندیشیده و مصوب می‌شود.

وی در پاسخ به دغدغه نخبگان شهرستان در تقسیم بودجه در استان، گفت: از مجموع ۱۰۰ درصد بودجه کشور دو و ۳ دهم اعتبار در استان‌ها توزیع می‌شود، از این رو ضروری است نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی نگاهی به اعتبارات استان‌ها داشته باشند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه استان‌ها در میدان عملیات اما نیازمند اعتبار و اختیار هستند، اظهار کرد: در استان اصفهان شهرستان‌هایی داریم که سهم‌شان از بودجه استان، کمتر از اعتباری است که در دست نمایندگان مجلس است.

وی متذکر شد: در بودجه نویسی و سیاستگذاری بایستی از نگاه تمرکزگرا فاصله بگیریم تا با برنامه‌ریزی استانی امورات را پیش ببریم.

مرتضوی عنوان کرد: ملاک‌های ما برای توزیع اعتبارات شامل مساحت، جمعیت، فاصله تا مرکز استان، میانگین اعتبارات پنج ساله، پروژه‌های نیمه تمام و … است.

وی به توزیع برخی اعتبارات در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: اعتبارات دریافتی شهرستان اردستان حتی از شهرستانی با حدود ۱۰ برابر جمعیت این شهرستان هم بیشتر بوده است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم اعتباری که در دست ماست را با عدالت بیشتری توزیع کنیم.

مرتضوی یادآور شد: زمانی که استان را تحویل گرفتیم نسبت مصارف به منابع بانکی استان ۵۴ درصد بود یعنی از ۱۰۰ درصد منابعی که به استان می‌آمد ۵۴ درصد صرف رفع مشکلات استان می‌شد اما اکنون نسبت مصارف به منابع بانکی در استان به ۸۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: رشد ۲۵ درصد مصارف بانکی در استان اتفاقی نیست، از طرفی حدود ۴۷۶ بنگاه اقتصادی راکد به چرخه تولید بازگشتند که خبر امیدوار کننده‌ای است.

استاندار اصفهان در خصوص پاسخ تلفنی به تماس‌های مردم، گفت: به حدی که توان داشته باشیم پاسخگوی مردم هستیم اما فشردگی کار و جلسات باعث می‌شود بعضاً از پاسخگویی تلفن شخصی باز بمانیم البته که جلسات سامد (ارتباط تلفنی) مستمراً تشکیل می‌شود.

وی در خصوص ساخت مسکن در شهرستان اردستان عنوان کرد: دستگاه‌های نظارتی در الحاقات به دلیل مشکلات تأمین آب اشکالاتی دارند، با این حال ۲۹ فروردین یکی از مناطق شهرستان برای الحاق معرفی شد، که در جلسه آینده شورای برنامه‌ریزی استان مطرح می‌شود.

دکتر مرتضوی متذکر شد: کاری که برخی مدیران در مدت زمان یک تا دو سال انجام می‌دادند امروز یک تا دو ماهه انجام می‌شود.

وی در خصوص اهمیت مسائل فرهنگی نیز گفت: معتقدیم مردم به بهترین شکل ممکن می‌توانند امورات مختلف از جمله مسائل فرهنگی را راهبری کنند از این رو بایستی با تفویض اختیارات به مردم دولت از جایگاه اجرا کننده به جایگاه راهبر و سیاستگذار منتقل شود.

استاندار اصفهان عنوان کرد: عالمانه، با نگاه ملی، امیدآفرین و با عزم جدی می‌توان امورات را سامان داد و با هارمونی مشخصی حرکت کرد.

گفتنی است، بیستمین سفر شهرستانی استاندار اصفهان، معاونین و مدیران کل استان، صبح امروز پانزدهم تیرماه به شهرستان اردستان رقم خورد.

کد خبر 671724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.