دومین همایش ادبی شعر آیینی «ستیغ حماسه» برگزار می‌شود

مسئول کتابخانه آیت‌الله مقدسی شهر محلات از برگزاری دومین همایش ادبی شعر آیینی «ستیغ حماسه» خبر داد.

زهرا جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دومین همایش ادبی شعر آئینی ستیغ حماسه با حضور شاعران کشوری دوازدهم مردادماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش با محورهای حادثه کربلا و تأثیر آن بر سبک زندگی ایرانی اسلامی، نقش بانوان در حادثه عاشورا و پس‌ازآن، آزادگی و ظلم‌ستیزی و ابعاد حادثه کربلا و در قالب شعرهای کلاسیک، نیمایی، ترانه و بخش آزاد برنامه‌ریزی‌شده است.

مسئول کتابخانه آیت‌الله مقدسی شهر محلات بابیان اینکه مهلت ارسال آثار تا بیست و پنجم تیرماه است، گفت: آثار ارسال‌شده در سی و یکم تیرماه داوری می‌شوند و امیدواریم علاقه‌مندان اشعار آئینی استقبال خوبی از این همایش داشته باشند.

دومین همایش ادبی شعر آیینی «ستیغ حماسه» برگزار می‌شود

وی تصریح کرد: ترویج شعر آئینی و توجه به سبک ایرانی اسلامی و توجه به نقش حادثه کربلا در تقویت پایه‌های اسلام، ازجمله اهدافی برگزاری این همایش هستند که نیاز است نسل جوان ما با آن بیشتر آشنا شوند.

جوادی اضافه کرد: بیست و هشتم تیرماه روز ادبیات آئینی در کشور نام‌گذاری شده و روز بزرگداشت محتشم کاشانی بزرگ‌ترین شاعر آئینی کشور است که شعر آئینی معروف باز این چه شور است را سروده‌اند و ما سعی کردیم زمان همایش را طوری برنامه‌ریزی کنیم تا متناسب با این ایام باشد و تقارن همایش شعر آئینی با ایام محرم و صفر موجب شود علاقه‌مندان و شعرای دیگر شهرها بتوانند در این همایش حضور یابند.

کد خبر 671687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.