تحجر و لیبرالیسم؛ عوامل زمینه‌ساز هتک حرمت مقدسات

امام جمعه شمال شهر اصفهان گفت: دو عامل زمینه ساز هتک حرمت به مقدسات اسلامی جریان لیبرالیسم غربی و تحجر در دین است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام سید روح الله فیاض امروز چهارشنبه-چهاردهم تیرماه- در تجمع اعتراضی مردم اصفهان نسبت به هتک حرمت به قرآن کریم در میدان امام حسین (ع) این شهر، اظهار کرد: قرآن سوزی در یک کشور اروپایی بدون پشتوانه نبوده و این طور نیست که فردی بدون برنامه و تنها به خاطر اینکه قرآن را قبول ندارد به یکباره در ملأ عام قرآن را آتش بزند یا هتک حرکت کند.

به گفته وی، پشتوانه‌ای باعث این هتک حرمت و توهین شده و ما امروز برای اینکه این حرکت را محکوم کنیم تا کسی جرأت تکرار نداشته باشد و زمینه‌ها و عواملی که باعث بوجود آمدن این حرکت شده را باید بشناسیم و در نطفه خفه کنیم.

امام جمعه شمال اصفهان افزود: دو عامل زمینه ساز این هتک حرمت که اولین نبوده و بارها تکرار شده بوده که یکی از عوامل بسیار مهم و تأثیرگذار ایجاد این هتک حرکت جریان لیبرالیسم غربی و دیگری، تحجر در دین است.

وی خاطر نشان کرد: لیبرالیسم، همان آزادی خواهی است که در غرب مطرح شده است. بعد از رنسانس عده‌ای در کشورهای غربی پرچمی را به نام لیبرالیسم بلند کردند و گفتند به دنبال آزادی انسان‌ها هستند. در همین اتفاقات وقتی مسلمانان اعتراض کردند که چرا اجازه می‌دهید به مقدسان بیش از یک میلیارد مسلمان توهین کند می‌گفتند اینجا آزادی حاکم و لیبرالیسم حکم‌فرماست و انسان‌ها حتی در توهین به اعتقادات دیگران آزاد هستند.

فیاض ادامه داد: پشت نقاب لیبرالیسم و آزادی غربی این حرکت شنیع در سوئد اتفاق افتاد. ظاهر آزادی شعار قشنگی است اما در نگاه غربی اسارت انسان‌ها را به دنبال داشته است. در غرب به اسم آزادی در ۳۰۰ سال اخیر خیانت شده و چه جنایت‌های اخلاقی که انجام ندادن و به جامعه و بویژه نهاد خانواده خیانت کردند.

وی اظهار کرد: امروز در غرب با بحران خانواده مواجه هستند. طبق آمار یک مؤسسه بین‌المللی امروز در کشور فرانسه ۶۰ درصد نوزادانی که متولد می‌شوند نامشروع هستند. ۵۵ درصد از فرزندان متولد شده در سوئد نامشروع متولد می‌شوند. در آمریکا درصد ۴۰ و در اتحادیه اروپا ۴۲ درصد نامشروع متولد می‌شوند.

امام جمعه ملک شهر اصفهان گفت: واژه آزادی مقدس است اما این قرائت از آزادی نه تنها به آزادی وانسانیت منجر نمی‌شود بلکه اسارتی بیش برای بشریت نیست.

وی اظهار کرد: امروز به اسم آزادی به مقدسات توهین و حجاب را ممنوع می‌کنند پس این چه نوع آزادی است که به اندیشه انسان‌ها توهین می‌کنند بنابراین باید تاکید کرد که زمینه پیدایش این اعمال زشت و توهین‌ها و هتک حرمت‌ها لیبرالیسم غربی است.

به گفته فیاض، یکی از نتایج این گزافه و انحراف بزرگ آن این است که برخی به خود اجازه می‌دهند تحت حمایت رسمی مأموران پلیس یک کشور، به اعتقادات یک میلیارد مسلمان توهین کنند.

وی افزود: ادیان و انبیای الهی برای جدا کردن همین غل و زنجیرها آمده‌اند. اسلام بزرگ منادی آزادی است اما نه آن آزادی که در لیبرالیسم می‌بینیم بلکه آن مدلی از آزادی که زمینه رسیدن به کمال را فراهم می‌کند.

امام جمعه شمال اصفهان عامل دیگر روی دادن این وقایع را جریان تحجر عنوان کرد و گفت: این جریان نیز عقلانیت و رحمت را در دین مبین سلام رد می‌کند و چهره اسلام را خدشه دار کرده است.

وی تصریح کرد: جریان مقاومت اسلامی ستون جبهه تحجر را نابود کرد و شهید قاسم سلیمانی عزیز به عنوان پرچمدار این جریان در تاریخ جاودانه شد.

به گزارش ایمنا، مردم اصفهان درکنار اتباع و مهاجرین حاضر در این شهر و همچنین شماری از جامعه کلیمیان و اهل تسنن، با حضور در میدان امام حسین این شهر، در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و مقابله با سیاست توهین به مقدسات، تجمع اعتراضی برپا کردند.

کد خبر 671553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.