۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴
چگونه احساس سرزندگی کنیم؟

با انجام اقدامات ساده می‌توانید به بهبود حس سرزندگی خود کمک کنید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فقط به دلیل اینکه زنده هستیم، به این معنا نیست که سرشار از زندگی و حس خوب هستیم. استرس‌های روزمره باعث می‌شود انسان احساس افسردگی و خستگی کند. در ادامه به بررسی روش‌هایی برای بهبود حس سرزندگی می‌پردازیم:

انجام دادن کاری که واقعاً دوست دارید

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که نه تنها زمانی که نیازهای جسمی ما برآورده می‏‌شود، بلکه زمانی که به نیازهای روانی خود نیز پاسخ می‌دهیم، بیشترین حس سرزندگی را خواهیم داشت. یکی از این نیازها خودمختاری و توانایی تصمیم‌گیری است، لازم است افراد کارهایی که واقعاً تمایل به انجام آن دارند را انجام دهند تا احساس بهتری داشته باشند.

برقراری ارتباط اجتماعی

یکی از نیازهای روانشناختی که می‌تواند نشاط و سرزندگی را افزایش دهد، برقراری ارتباط اجتماعی است. به‌صورت خاص، مواردی که شامل سود رساندن به دیگران می‌‏شود مانند انجام کار داوطلبانه یا ارائه حمایت عاطفی می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشد.

پیاده‌روی کردن در طبیعت

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که فقط ۲۰ دقیقه پیاده‌روی کردن باعث می‌شود افراد احساس بهتری داشته باشند. زمانی که افراد در طبیعت، پارک یا در کنار رودخانه پیاده‌روی می‌کنند حس بهتری پیدا می‌کنند.

انجام دادن کار چالش برانگیز

به نظر می‌رسد انجام دادن مشاغلی که سطح مهارت افراد کاملاً با دشواری یک کار مطابقت دارد، می‌تواند لذت‌بخش و چالش‌برانگیز باشد. در این صورت، آنقدر درگیر کار می‌شوید که به سختی متوجه گذر زمان می‌شوید.

خارج شدن از روال معمول

ایجاد تغییرات جزئی در عادات معمولی می‌تواند باعث شود حواس افراد تقویت شود و احساس بهتری داشته باشد. برای نمونه، خوردن غذایی که قبلاً هرگز امتحان نکرده‌اید، از مسیر جدید برای بازگشتن به منزل استفاده کنید و خواندن کتابی در مورد مکان یا زمانی از تاریخ که چیزی از آن نمی‌دانیم، می‌تواند باعث ایجاد حس خوب شود.

پذیرفتن برونگرایی و درونگرایی

برای اینکه احساس خوبی داشته باشید، بپذیرید که برونگرا یا درونگرا هستید. رفتارهای برونگرا شامل خوش‌بین بودن، مشتاق بودن و برقراری ارتباطات فعال است. به نظر می‌رسد افرادی که به صورت طبیعی درونگرا هستند و خود را مجبور می‌کنند رفتارهای مربوط به افراد برونگرا را انجام دهند، در نهایت احساس افسردگی می‌کنند. برونگراها با برقراری ارتباط با دیگران انرژی دریافت می‌کنند، در حالی که افراد درونگرا تنها بودن را ترجیح می‌دهند.

کد خبر 671319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.