فرستاده پوتین با دبیر شورای امنیت ملی دیدار کرد

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری روسیه با دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و درباره توافقات دو کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی و مالی گفتگو کرد.  

به گزارش ایمنا، علی اکبر احمدیان در دیدار با ایگور لویتین دستیار ویژه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه به اهتمام خاص دولت سیزدهم برای توسعه روابط با همسایگان به ویژه روسیه، حمایت از ابتکارات منطقه‌ای و همکاری دو و چندجانبه را به عنوان رویکرد مؤثر در تحقق منافع ملی دو کشور مورد تأکید قرار داد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تحولات جهانی و تأثیر آن بر معادلات ژئوپلتیک و ژئو استراتژیک تصریح کرد: این شرایط ایجاب می‌کند دو کشور تمامی مسیرهای کریدور شمال - جنوب، مسیر غربی، مسیر دریایی و مسیر شرقی هر چه سریع‌تر فعال کنند.

احمدیان گفت: سرعت دادن به اجرای پروژه‌های مورد توافق از جمله تکمیل کریدور شمال - جنوب و تفاهم نامه‌های امضا شده در حوزه نفت و گاز از مهمترین اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه همکاری‌های دو جانبه با روسیه است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، موافقت نامه احداث راه آهن رشت - آستارا که در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری با حضور رؤسای جمهور دو کشور به امضا رسید را گام بلندی در تحکیم روابط اقتصادی و کمک به پویایی اقتصاد کشور توصیف کرد.

ایگور لویتین دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه نیز در این دیدار با تبریک انتصاب احمدیان به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، گزارشی از آخرین تحولات مربوط به مناسبات تجاری، بانکی و پروژه‌های مشترک اقتصادی را ارائه کرد.

وی با ابراز خرسندی نسبت به پیشرفت در اجرای قراردادهای دو کشور گفت: دولت فدراسیون روسیه تمام تلاش خود را برای اجرای هر چه سریع‌تر توافقات دو کشور و رفع موانع موجود به کار خواهد گرفت.

دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه، همکاری‌های گسترده تهران - مسکو در سال‌های اخیر را ناشی از اراده رهبران دو کشور دانست و تصریح کرد، اجرای زمانبندی شده توافقات میان رؤسای جمهور دو کشور از جمله در حوزه‌های حمل و نقل و ترانزیت، انرژی، پزشکی و علمی ضمن آنکه جهش قابل توجهی در سطح مناسبات اقتصادی میان دو کشور خواهد داشت، در توسعه ظرفیت‌های ترانزیتی و تجاری منطقه نیز تأثیرات بسیار مثبت و مهمی خواهد گذاشت.

کد خبر 671314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.