پیشکسوتان هوانیروز مهمان «دور اصفهان در ۸۰ روز»

پیشکسوتان هوانیروز ارتش امروز (سه‌شنبه) در قالب تور «دور اصفهان در ۸۰ روز» از پروژه‌های شاخص عمرانی شهرداری اصفهان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قرار است امروز _سه‌شنبه سیزدهم تیرماه_ پیشکسوتان هوانیروز به همراه خانواده‌هایشان فعالیت‌های شهرداری را در حوزه‌های مختلف عمرانی و خدماتی، از نزدیک ببینند.

وعده ما ساعت ۸:۰۰ مقابل مجموعه پرواز دو (مجموعه ۱۹۳) بود؛ کم کم جمعیت زیادتر می‌شود تا یک روز متفاوت را تجربه کنند.

حدود ۳۰ نفر از خلبانان هوانیروز به‌همراه خانواده خود همسفر ما بودند تا سوار بر تور «دور اصفهان در ۸۰ روز»، مسیر آبادانی شهر را از نزدیک ببینند. کم کم به میدان امام حسین (ع) می‌رسیم.

پیشکسوتان هوانیروز مهمان «دور اصفهان در ۸۰ روز»

مقصد اول ایستگاه امام حسین (ع) خط دو متروی اصفهان است؛ همه از اتوبوس پیاده شدند؛ کلاه‌های ایمنی بر سر گذاشتند و آماده حرکت شدند، یکی از کارکنان واحد «HSE» سازمان قطار شهری هشدار داد که « رمپ به سمت پایین، پر از گل و لای است، مراقبت کنید تا حادثه‌ای پیش نیاید.»

از تونل‌های پر پیچ و خم رمپ پروژه ایستگاه امام حسین (ع) در خط دو عبور کردیم و به دالان بزرگی رسیدیم؛ گرد و خاک و دود خودروها فضا را پر کرده است، همه با ماسک و کلاه ایمنی در حال تلاش بودند تا یکی از ابرپروژه‌های نصف‌جهان در اعماق زمین به نتیجه برسد.

«والیانی» مدیر این پروژه می‌گوید: «در عمق ۱۶ متری زمین و زیر پارک شهید رجایی هستیم، این پروژه تا حدود ۱۲ متر پایین‌تر از سطح سفره آب‌های زیرزمین در حال اجرا است.»

وی ادامه می‌دهد: «در مجموع عمق حفاری از سطح زمین برای ایستگاه امام حسین (ع) ۳۲ متر است که این ایستگاه به‌عنوان مهم‌ترین ایستگاه خط دو، در حال اجرا است.»

پیشکسوتان هوانیروز مهمان «دور اصفهان در ۸۰ روز»

باز هم از گل‌ولای رمپ عبور کردیم تا به سطح کارگاه رسیدیم. حالا در ۱۶ متری عمق زمین بلدوزرها در ترددند و دستگاه حفار مکانیزه تونل مترو در حال حفاری تونل است. به گفته مدیر این پروژه در بهترین حالت، هر ساعت دو متر حفاری انجام می‌شود و حدود ۱۰۰۰ نفر در حال تلاش برای تکمیل این پروژه عظیم هستند.

یکی از پیشکسوتان هوانیروز می‌گوید: «به‌یاد دارم برای احداث خط یک مترو پشت ترافیک غر می‌زدم و می‌گفتم چرا سریع‌تر مترو راه نمی‌افتد، اما حالا دیدم که کار با چه مشقتی انجام می‌شود، جالب است که مهندس می‌گفت با روشی کار می‌کنیم که عملیات عمرانی از سطح زمین انجام نشود که اگر اجرا می‌شد، ترافیک در اصفهان سر به فلک می‌کشید.»

پیشکسوتان هوانیروز مهمان «دور اصفهان در ۸۰ روز»

مقصد بعدی این سفر یک روزه دور اصفهان مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای است؛ همه سوار بر اتوبوس شدند و از معابر حاشیه زاینده‌رود عبور کردیم و چه غریبانه همه به این «خشکه‌رود» خیره بودند؛ پس از ۲۶ دقیقه، به مرکز همایش‌ها رسیدیم و گویا وارد دنیای تازه‌ای شدیم.

شهرک عظیمی که حدود ۷۰ هکتار وسعت دارد که در مرکز آن سازه‌ای نیم‌کره‌ای شکل سفید رنگ خودنمایی می‌کرد، به گفته مدیر این پروژه این نیم کره به جمله «اصفهان، نصف‌جهان» اشاره دارد.

وسعت مرکز همایش‌ها اینقدر زیاد بود که حدود پنج دقیقه طول کشید تا به این سازه نیم‌کروی برسیم؛ در مسیر (درون مرکز همایش‌ها) خانه‌هایی متناسب با معماری ایرانی _اسلامی وجود داشت که یکی از همراهان می‌گفت: «به دلیل استقرار سران کشورها، از نظر امنیتی تمهیدات ویژه‌ای شده است.

در شیب سازه نیم‌کروی مرکز همایش‌ها تعدادی از کارگران مشغول آبیاری فضای سبز بودند؛ در سمت دیگر این سازه همه کارگران حوزه عمران مشغول کارند.

پیشکسوتان هوانیروز مهمان «دور اصفهان در ۸۰ روز»

شیشه‌های بزرگ، بدنه‌ای کاملاً سفید با نقش‌های هندسی جذاب، ارتفاع چند ده متری سقف یکی از بخش‌ها همه و همه به جذابیت بازدید از این مرکز افزوده بود. وارد سازه کره‌ای شکل می‌شویم و در سالن اصلی مرکز همایش‌ها که حدود ۲۴۰۰ نفر ظرفیت دارد، باز و حیرت همه بازدیدکنندگان نمایان شد؛ ۱۲۰۰ صندلی VIPبرای مهمانان ویژه در طبقه همکف و ۱۲۰۰ صندلی برای سایر افراد در طبقات دوم و سوم در نظر گرفته شده بود.

مرتضوی، ناظر عالی پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای در این خصوص می‌گوید: «سالن اصلی این مجموعه افتتاح شده است اما موارد دیگری همچون چندین دستگاه ویلای مجلل برای سران، احداث سالن‌های جنبی و موارد دیگری باقی‌مانده است.»

وی ادامه می‌دهد: «حدود ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه توسط شهرداری اصفهان برای تکمیل مرکز همایش‌ها در نظر گرفته شده است که امیدواریم تا آبان‌ماه امسال تکمیل شود.»

مدیر این پروژه عظیم اضافه می‌کند: « هتل، سالن آمفی‌تئاتر یا سینما، دو سالن جنبی، واحدهای تجاری اداری، مجموعه ساختمان تجاری و ویلاهای VIP از جمله مواردی است که باید تکمیل شود تا این پروژه به‌صورت کامل به بهره‌برداری برسد.»

بسیاری از مسافران «دور اصفهان در ۸۰ روز» که از بزرگی پروژه مرکز همایش‌ها حیرت‌زده شده بودند، با عکس‌های یادگاری، خاطره این بازدید را در تلفن‌های همراه ثبت کردند و بدین ترتیب بازار عکس‌های سلفی و دوستانه داغ بود.

پیشکسوتان هوانیروز مهمان «دور اصفهان در ۸۰ روز»

مقصد بعدی تور «دور اصفهان در ۸۰ روز»، پروژه ترافیکی رینگ چهارم بود؛ حدود ۲۰ دقیقه‌ای در مسیر بودیم تا به حلقه حفاظتی ۷۸ کیلومتری اصفهان برسیم.

در حین ورود به این رینگ در شرق اصفهان، یکی از مدیران اجرایی پروژه می‌گوید: «حلقه حفاظتی اصفهان به طول ۷۸ کیلومتر است که درصدد هستیم تا پایان سال آن را تکمیل کنیم.»

فعالیت‌های شهرداری اصفهان در سال‌های اخیر بیشتر به سمت حاشیه شهر رفته است تا علاوه بر توسعه شهر، محرومیت‌های محله کاهش و کیفیت زندگی شهروندان افزایش پیدا کند، در این راستا احداث رینگ چهارم و محصور کردن شهر، محله‌محوری و توجه به محله‌های محروم و تکمیل خطوط یک و دو مترو، از جمله مهم‌ترین فعالیت‌ها و اقدامات مدیریت شهری اصفهان در دوره ششم است.

کد خبر 671270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.