انعقاد تفاهم‌نامه فرهنگی با ۱۰۰۰ مرکز بسیج در شهر اصفهان

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان با بیان اینکه اوقات فراغت فقط برای تابستان نیست و در کل زندگی یک فرد تاثیرگذار است، گفت: با هزار مرکز بسیج در محلات شهر تفاهم‌نامه همکاری داریم و شاهد برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی با همکاری آن‌ها در جای‌جای شهر هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ویژه‌برنامه زنگ آموزش که مربوط به کلاس‌های تابستانه معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان است، امروز _سه‌شنبه سیزدهم تیرماه_ ساعت ۸:۰۰ در فرهنگسرای باران برگزار شد.

کمال حیدری در رابطه با اوقات فراغت نوجوانان و جوانان اظهار کرد: اوقات فراغت یک نقطه عطف در زندگی همه است که هویت انسان‌ها را شکل می‌دهد. اگر می‌خواهیم فرزندانمان مسیر درستی را در پیش گیرند، باید برای اوقات فراغت آن‌ها برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم.

وی افزود: سازمان فنی‌وحرفه‌ای استان اصفهان برنامه‌ریزی خوبی در راستای پرکردن اوقات فراغت انجام داده است و به افرادی که در کلاس‌ها شرکت می‌کنند، گواهی ارائه می‌دهد. با توجه به اینکه دغدغه فکری خانواده‌ها اشتغال فرزندانشان است، افرادی که در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند، می‌توانند از طریق گواهی خود وام بگیرند و با مهارتی که دارند، شغل ایجاد کنند.

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در کلاس‌ها مربیانی با عملکرد خوب در نظر گرفته شده‌اند تا جوانان را راهنمایی کنند، تصریح کرد: والدین نیز همچون ما در برابر اوقات فراغت فرزندان خود مسئول هستند، این نکته را هم باید بدانیم که اوقات فراغت فقط برای تابستان نیست و در کل زندگی یک فرد تأثیرگذار است. یکی از نیازهای اولیه زندگی، اوقات فراغت است زیرا هویت، آینده، دوستان و مسیر زندگی را می‌سازد که ما نسبت به آن غفلت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: با یک هزار مرکز بسیج در محلات شهر تفاهم‌نامه همکاری داریم و شاهد برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی با همکاری آن‌ها در جای‌جای شهر هستیم. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات کلاس‌های آموزشی و ثبت‌نام می‌توانند به وبگاه shahredu.ir مراجعه کنند.

حیدری با اشاره به تفاهم‌نامه با اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص استفاده از ظرفیت مدارس برای انجام فعالیت‌های ورزشی گفت: افزایش سرانه ورزشی از اهمیت بالایی برخوردار است. طی تفاهم نامه‌ای مقرر شد، درِ مدارس خارج از وقت اداری و در تابستان به روی کودکان و نوجوانان باز شود تا با رویکرد ارتقای شور و نشاط و تحرک، ورزش به صورت گسترده‌تر در مدارس و محلات برگزار شود.

به گزارش ایمنا، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان متولی ارتقای فرهنگ شهروندی و غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان است که در راستای این موضوع کلاس‌های متعددی در مراکز سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود. در حال حاضر ۱۶۰ مرکز فعال وجود دارد که ۹۷۰ نفر مربی در آن فعالیت می‌کنند و تعداد مخاطبان این کلاس‌ها ۳۹ هزار و ۷۹۱ نفر است.

کد خبر 671233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.