لوس شدن کودکان با بوسیدن باور غلطی است

یک جامعه‌شناس با بیان اینکه بوسه رفتار خوشایند اجتماعی و یکی از راه‌های محبت است، گفت: برخی از پدران و مادران تصور می‌کنند بوسیدن کودک باعث لوس شدن فرزند می‌شود، در صورتی که بوسیدن نشانه احترام و تقدس است و کودک را لوس نمی‌کند.

ندا سمیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: روان‌شناسان بر این باور هستند، نوزادانی که در شش ماهه نخست تولد با اولین مراقب خود یعنی مادر، ارتباط فیزیکی بیشتری داشته باشند، در دوران نوجوانی عزت نفس بیشتری دارند.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) زمانی که از کوچه‌ها تردد می‌کردند، دست نوازش بر سر خردسالان می‌کشیدند، افزود: بر این اساس بوسیدن و محبت کردن به کودکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به گونه‌ای که این امر در دین مبین اسلام بسیار مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

این جامعه‌شناس با اشاره به تحقیقات و پژوهش‌های صورت گرفته در زمینه نوزادان، تصریح کرد: بر اساس تحقیقات نوزادانی که سخنان محبت‌آمیز شنیدند و در آغوش گرفته شدند، از لحاظ رشد و تغذیه وضعیت بهتری نسبت به نوزادانی دارند که توسط پرستار با شیشه شیر خوردند و با آن‌ها صحبت نکردند، از این رو این نوزادان آسیب‌پذیری بیشتری را تجربه کردند و از لحاظ جسمی با مشکل مواجه شدند و در برابر بیماری، سیستم ایمنی ضعیفی داشتند.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های ابراز علاقه مادران بوسیدن، در آغوش گرفتن و لمس کردن کودک است که این امر می‌تواند به شخصیت و بهبود سلامت فیزیکی کودک کمک کند و سلامت روانی کودک را تحت تأثیر قرار دهد.

سمیعی خاطرنشان کرد: بوسه رفتار خوشایند اجتماعی و یکی از راه‌های ابراز محبت است، برخی از پدران و مادران تصور می‌کنند بوسیدن کودک باعث لوس شدن فرزند می‌شود، به همین دلیل او را نمی‌بوسند و تلاش می‌کنند ابراز محبت آشکار نداشته باشند، در صورتی که بوسیدن نشانه احترام و تقدس است و کودک را لوس نمی‌کند.

کد خبر 671133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.